۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۶۱۳۶۳
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی:

آیت الله سیستانی مدافع اصلی مسیحیت است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ضمن بازدید از کلیسای انگلیکان فرانسه تصریح کرد که این مرجع تقلید مدافع اصلی مسیحیت است.
سید جواد شهرستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران در روز دوم از حضورش در فرانسه از کلیسای انگلیکان بازدید و با اسقف این کلیسا گفت‎وگو کرد.

وی در این دیدار بر ضرورت مبارزه با جریان‎های افراطی و حفظ حرمت ادیان تاکید کرد و افزود: گفت‎وگو بهترین راه برای شناخت دیگران، حفظ اعتدال جهانی، حرکت در مسیر عقلانیت و دوری از افراط گرایی است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ضمن دعوت از رییس اسقف فرانسه برای سفر به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما شیعه و در خط ائمه اطهار (ع) که الگوی انسان‎ها هستند، قدم بر می‎داریم بر این اساس به پیروان ادیان توحیدی احترام ویژه‎ای می‎گذاریم و افراط گرایی جای در مکتب تشیع ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با بیان اینکه داعش و امثال‎ آن‎ها بوی از اسلام نبرده‎اند و جایگاهی در این دین الهی ندارند خاطرنشان کرد: همان طور که ما اقدامات افراط گرایان مسیحی را به حساب دین مسیحیت نمی‎گذاریم، شما نیز نباید داعش و سایر افراط گرایان که خود را مسلمان می‎دانند، به حساب دین مبین اسلام بگذارید زیرا آنان در واقع مسلمان نیستند.

وی ادامه داد: ما پیروان امام علی (ع) هستیم که در حدیثی می‎فرماید مردم دو دسته‎اند یا برادر دینی و یا در خلقت شبیه تو هستند و همچنین از مکتب تشیع فرا گرفته‎ایم که انسانیت را معیار برای تعامل و رفتار با دیگران قرار دهیم و به آن‎ها احترام بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی بیان داشت: حضرت آیت الله سیستانی مدافع اصلی پیروان سایر ادیان در عراق از جمله مسیحیان است که مرجعیت را پناهگاه امن خود یافتند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات