۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۶۳۹۲۲
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

روستاییان خراسان جنوبی با یارانه زندگی می کنند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده بودجه نداشتن دولت را قبول ندارم، گفت: وزیر نفت در مصاحبه هایی از فروش نفت در این کشور خبر داد حال سؤال اینجا است که پول حاصل از فروش نفت کجا است، چرا پروژه های عمرانی تعطیل است، چرا وقتی نوبت به راه آهن استان می رسد دولت از نداشتن بودجه حرف می زند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با رییس و کارکنان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیج سازندگی تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است و بدون بروکراسی ادارای کارها را انجام می دهد و می تواند برای دیگر دستگاه های اجرایی الگویی مناسب باشد.

وی گفت: باید برای روستاییان استان شغلی جایگزین برای کشاورزی تعریف شود تا این روستاییان در روستا بمانند و امروز می توان گفت اگر یارانه ها نبود بیشتر روستاییان استان مهاجرت می کردند و سبب تخلیه روستاها می شدند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان با سرمایه های اندک صنایع دستی را ایجاد کرد، افزود: ضمن اینکه باید صنایع دستی در روستاها ایجاد شود باید بازار مناسبی نیز برای آن باشد، اگر روستاییان به سمت صنایع دستی بروند اما بازاری وجود نداشته باشد دچار  آسیب می شوند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ کار در جامعه ضعیف است و همه به دنبال تحصیلات دانشگاهی هستند و کمتر به سمت داشتن هنر و حرفه ای می روند، امروز ما نیرویی فنی که آموزش لازم دیده باشد کم داریم.

وی با بیان اینکه باید الگوهای موفقی به روستاییان و شهروندان ارائه شود، ادامه داد: اگر بسیج سازندگی بر روی اشتغال تمرکز کند یک تحولی برای اشتغال استان ایجاد می شود، ما اگر نگاه به درون کنیم به طور قطع می توانیم موفق باشیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ کسی در این کشور مخالف سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی نیست بلکه از آن ها استقبال هم می کنیم ما مخالف این هستیم که برخی از مدیران دست روی دست می گذارند اقدامات سیاسی انجام می دهند و دم از سرمایه گذاران خارجی می زنند.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: ما علاقه داریم دولت ایران دولتی کارآمد باشد و علاقه داریم به دولت کمک کنیم اما اگر دولت کار خوبی نتواست انجام بدهد نباید از ما انتظار داشته باشند در مقابل حق مردم سکوت کنیم.

وی با بیان اینکه بنده بودجه نداشتن دولت را قبول ندارم، افزود: وزیر نفت در مصاحبه هایی از فروش نفت در این کشور خبر داد حال سؤال اینجاست پول حاصل از فروش نفت کجاست، چرا پروژه های عمرانی تعطیل است، چرا وقتی نوبت به راه آهن استان می رسد دولت از نداشتن بودجه حرف می زند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی دانیم فروش نفتی که وزیر نفت از آن می گوید را باور کنیم یا نداشتن بودجه از زبان دولت را باور کنیم، بنابراین امیدواریم اگر دولت واقعا بودجه ای دارد به این مردم کمکی کند./880/202/ب3

 

ارسال نظرات