۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۶۸۹۸۷

برپایی نمایشگاه «شعر جهان اسلام» در نیویورک

نمایشگاه شعر جهان اسلام در نیویورک برگزار می شود و تا 20 فروردین سال آینده دایر خواهد بود.
نمایشگاه شعر جهان اسلام نیویورک

به گزارش خبرگزاری رسا،  گالری «سیتی لور» در نیویورک میزبان نمایشگاه سیار «صداهای شعری جهان اسلام» است که تأثیر شگرف شعر در زندگی مردان و زنان مسلمان در سراسر جهان را نشان می‌دهد.

این نمایشگاه که تا 20 فروردین سال آینده دایر خواهد بود بر تاثیر هنر شعر در تاریخ و بافت اجتماعی جوامع اسلامی تمرکز دارد.

نمایشگاه سیار «صداهای شعری جهان اسلام» تاکنون در کتابخانه‌های عمومی 11 شهر آمریکا برگزار شده و بیش از 300 هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند.

«لی بریستی»، مدیر اجرایی «خانه شاعران» آمریکا می‌گوید: شعر محبوب‌ترین هنر در جهان اسلام است؛ شعر در دل بسیاری از فرهنگ‌های اسلامی جای دارد و کلیدی برای ورود به این فرهنگ‌ها است. در حقیقت شعر با هویت جوامع اسلامی در هم تنیده شده‌اند.

مسؤول برگزاری این نمایشگاه سیار، «خانه شاعران» آمریکا است که یک کتابخانه ملی شعر و مرکز ادبی محسوب می‌شود؛ این نمایشگاه با همکاری سازمان هنری «سیتی لور» نیویورک در این شهر برپا شده است.

در این نمایشگاه آثار عکاسی، آثار شاعران برجسته جهان اسلام مانند مولانا جلال الدین رومی و سنت‌های شعری چهار زبان اصلی جهان اسلام یعنی عربی، فارسی، ترکی و اردو به نمایش گذاشته شده است.

به نوشته ایکنا، استیو زیتلین، مدیر مؤسس سازمان هنری سیتی لور، می‌گوید: همانطور که فیلم‌های آمریکایی راهی برای شناخت آمریکا است، برای شناخت فرهنگ‌های گوناگون جهان اسلام نیز می‌توانیم شعرهای آنها را مطالعه کنیم.

وی افزود: چنین برنامه‌هایی راه‌های جدیدی را برای آمریکایی‌ها به منظور ارتباط با جهان اسلام فراهم می‌آورد؛ از طریق تفسیر شعر می‌توان در مورد تاریخ،‌ بافت اجتماعی و جهان بینی جوامع مختلف اسلامی آگاهی کسب کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات