۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۶۹۰۱۲
معاون تبلیغ حوزه خبرداد؛

برگزاری کارگاه های آموزشی مقابله با اعتیاد و مضرات فضای مجازی ویژه مبلغان

حجت الاسلام شریفی از برگزاری کارگاه های آموزشی مقابله با اعتیاد و مضرات فضای مجازی ویژه مبلغان و ائمه جماعات خبرداد و گفت: مبلغان باید در حدتوان از مشکلات جامعه و ناهنجاری های اجتماعی بکاهند.
غلامرضا شریفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بررسی نقش ائمه جماعات و مبلغان در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا شریفی معاونت تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه علمیه قم در این همایش اینگونه برنامه ها را مسیری برای فعالیت های آینده دانست و تأکید کرد: برگزاری این گونه جلسات برای پیگیری مطالبات رهبری است که در این دوره معاونت تبلیغ با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه یک سلسله نشست هایی برگزار می کند.

وی افزود: هدف از این برنامه ها این است که مبلغان در مساجد برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را با رویکرد مشکلات فرهنگی و ناهنجاری ها جامعه را مطرح کنند تا بتوانیم با منابع و آموزش هایی که به این افراد می دهیم گام های بزرگی برای حل این مشکلات برداریم.

معاونت تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه علمیه قم با اشاره به طرح معتمد پلیس ابراز داشت: این طرحی است که الان در حال اجرا داریم طرح معتمد به این گونه امام جماعت و مردم مسجد با رییس پاسگاه یا کلانتری محل خود در مسجد ارتباط برقرار می کنند و از مشکلات محل آشنا می شوند که البته آثار خوبی هم در جامعه داشته است.

وی تأکید کرد: این جلسه ها ادامه پیدا می کند و به امید خدا برای موضوعاتی از جمله اعتیاد و فضاهای مجازی که به عنوان چالش اساسی جامعه امروز به شما می رود کارگاه هایی آموزشی برگزار می کنیم تا عزیزان و مبلغان در مساجد کار بکنند و ما برای این کار حداقل چهارگروه تخصصی برای طراحی برنامه ها داریم که البته باید مبلغان در این طرح ها ثبت نام کنند.

حجت الاسلام شریفی به همکاری خوب معاونت فرهنگی قوه قضاییه با معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه اشاره کرد و یادآور شد: قوه قضاییه به هرحال بیشتر در جریان ناهنجاری ها و مشکلات جامعه قرار دارد و در این مسیر بهتر می تواند روشنگری کند و به همین خاطر ما در طول این برنامه ها و از جمله کارگاه های آموزشی از کمک های آنها استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: ما مبلغان باید تا حد توان از مشکلات موجود در جامعه کاهش دهیم، چرا که به فرموده رهبری ابزارهای متعددی برای منحرف کردن جوان ها در جهان عرضه می شود و تهاجم فرهنگی مشکلات زیادی را به همراه می آورد ولی دوستان ما با حسن کار، اخلاص و صداقت به صورت جدی پا به کار هستند و همین مسأله هم آثار خودش را در مساجد گذاشته است./1330/202/ب3

ارسال نظرات