۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۱۶۶۴

توهین رییس جنبش انصاف پاکستان به پیامبر اکرم

رییس سابق جنبش لبیک یارسول الله(ص) پاکستان با ارسال نامه ای سرگشاده به رییس حزب جنبش انصاف این کشور، توهین وی به پیامبر اکرم(ص) را مستوجب تکفیر خواند.
نامه ای سرگشادہ  رییس سابق جنبش لبیک یارسول اللہ

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد افضل قادری موسس و رییس سابق جنبش لبیک یارسول اللہ(ص) پاکستان در واکنش به توھین صورت گرفته علیه حضرت محمد(ص) از سوی عمران خان رییس حزب جنبش انصاف این کشور، خواستار عذرخواھی وی از مردم مسلمان پاکستان شد.

وی با اشارہ به سخنان عمران خان که پیامبر را پس از قطع وحی، مجنون عنوان کرده بود، گفت: این سخنی است که کفار و مشرکان مکه نسبت رسول اسلام(ص) بر زبان ھای خود جاری کردہ بودند که قرآن در سورہ قلم آن را رد کردہ است.

قادری با بیان این که خداوند محافظ اعمال و گفتار پیامبر(ص) است، تاکید کرد: طبق ایه «وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ» هر آنچه پیامبر می گوید فرمان و وحی خداوند متعال است.

وی با تاکید بر این که عمران خان با مجنون خواندن پیامبر اسلام(ص) توھین و فحشای بزرگی انجام دادہ است، ابراز داشت: رییس حزب جنبش انصاف پاکستان دل همه مسلمانان این کشور و جهان را به درد آورده است و باید از جھان اسلام خصوصا مردم مسلمان پاکستان عذرخواھی کند.

قادری نسبت به کفر عمران خوان در صورت اصرار بر این سخنان هشدار داد و  گفت: در این صورت این وظیفه علمای مسلمان است که وی را موھن خواندہ و برای محاکمه وی اقدام کنند.

وی با بیان این که در گذشته نیز عمران خان و دیگر سیاست مداران پاکستانی با سخنان سخیف خود موجب دل آزاری علمای پاکستان شدہ اند، افزود: شخصیت ھای کشوری و لشکری باید عقاید، فقه اسلامی و سیرہ رسول اسلام و صحابه کرام را به خوبی مطالعه کنند./988/ب902/د

ارسال نظرات