۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۷۷۴۴۳
استاد حوزه علمیه همدان:

ابعاد مشروطه برای شناخت انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گیرد

حجت الاسلام صفری با بیان این که دوران مشروطه باید مورد توجه حوزه های علمیه قرار گیرد، گفت: تاریخ دوران مشروطه با دوران کنونی ارتباط زیادی دارد و ریشه انقلاب را باید در دوران مشروطه جست و جو کرد.
صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ناصر صفری، استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مراسم هفتگی هیأت مکتب الصادق(ع) طلاب شهر همدان، در حسینیه کوی طلاب، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: روحانیت به فراخور زمان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سازش، مبارزه، اصلاح و تعامل از جمله روش هایی است که علمای اسلام در برابر خلفا و حکما انجام می دهند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت تاریخ مشروطه، گفت: با توجه به این که برخی علما ارتباط نزدیکی با دربار داشتند این توهم پیش می آید که انها به دربار مربوط هستند حال آن که چنین نیست.

وی در ادامه با بیان این که ارتباط با دربار برخی حکام و پادشاهان از استراتژی های علمای سلف بوده است، گفت: ارتباط با برخی حکام و پادشاهان برای استمرار حرکت حوزه های شیعی بوده است تا حوزه ها از شر گرفتاری ها در امان بمانند.

حجت الاسلام صفری با بیان این که دوران مشروطه باید مورد توجه حوزه های علمیه قرار گیرد، افزود: تاریخ دوران مشروطه با دوران کنونی ارتباط زیادی دارد و ریشه انقلاب را باید در دوران مشروطه جست و جو کرد.

وی افزود: البته برخی روحانیان فقط در لباس روحانیت بودند و به فرموده آیت الله بروجردی دزد لباس روحانیت بودند که از این افراد در دربار پهلوی بسیار بودند.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: نمونه کامل ارتباط با دربار پادشاهان محقق کرکی است که با دربار صفویه که یکی از حکومت های شیعی بعد از ائمه(ع) است ارتباط داشته است./979/202/ب2

ارسال نظرات