۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۶۶۷
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد؛

بهره‌برداری از 23 پروژه بخش کشاورزی همزمان با دهه فجر در قم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: همزمان با دهه فجر 23 پروژه بخش کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری رسیده است.
طلایی رئیس جهاد قم

به گزارش خبرگزاری رسا محمدرضا طلایی در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی که عصر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، در سخنانی بیان کرد: وضعیت بخش کشاورزی در قم طی سال‌های اخیر به میزان چشمگیری بهبود یافته است و امیدواریم در این روند رو به جلو در بخش کشاورزی با استفاده از فناوری‌های جدید شاهد پیشرفت بیشتر در این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: دولت اعتبارات خوبی را به بخش کشاورزی تخصیص داده است که این نیز از عوامل رشد بخش کشاورزی در استان قم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد: در حال حاضر 11 هزار هکتار باغ پسته در قم وجود دارد و حدود هشت درصد از تخم مرغ و چهار درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور در استان قم تولید می‌شود.

طلایی با اشاره به رفع مشکلات آبی در بحث شیلات استان قم گفت: با استفاده از الگوهای جدید مشکلات آبی در زمینه شیلات استان برطرف شد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش سیستماتیک نوین که در استان قم مورد استفاده قرار می‌گیرد برای افزایش درآمد کشاورزان و ماهی‌پروران این استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی قم در هفته دولت 37 پروژه و از هفته دولت تا کنون که مصادف با دهه مبارک فجر است 23 پروژه را با رویکرد اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسانده است و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال جاری تمام امور محوله که مورد انتظار است، انجام شود.

طلایی با اشاره به گسترش فعالیت تشکل‌های کشاورزی در استان قم گفت: فعالیت تشکل‌های کشاورزی موجود در استان قم در راستای پیشرفت بخش کشاورزی در این استان بسیار مؤثر و مفید است.

وی ادامه داد: تولید گیاهان دارویی نیز طی سال‌های اخیر در استان قم رشد خوبی داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: تلاش سازمان جهاد کشاورزی قم بر این است که از ظرفیت‌های مربوط به کشاورزی در استان نهایت استفاده به عمل آید.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای اسلام به ویژه 6 هزار شهید استان قم گفت: مشخص است اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان قم به صورت مطلوب اعمال شده است.

وی از پیشرفت روزافزون قم در بخش کشاورزی ابراز خرسندی کرد و افزود: استانداری قم آماده است تا پشتیبانی مادی و معنوی از واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش های کشاورزی موجود در قم به عمل آورد.

استاندار قم عنوان کرد: برای داشتن اقتصاد پویا لازم است بخش‌های خصوصی و غیردولتی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

صادقی حمایت از بخش‌های تولیدی و صنعتی توسط نهادهای دولتی را لازم برشمرد و اضافه کرد: برای ایجاد رشد و توسعه متوازن در کشور حمایت از بخش‌های خصوصی تولیدی باید گسترده تر شود./872/د102/ی

ارسال نظرات