۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۸۱۱۸۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آمریکا مسؤول اصلی ایجاد بحران در خاورمیانه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا مسؤول اصلی بحران، جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی است، گفت: این کشور زیاده خواه به دلیل منافع اقتصادی و سیاسی خود در منطقه، بحران های بسیاری را برای کشورهای مسلمان این منطقه به وجود آورد که باید پاسخگو باشد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم یادواره شهدای دانش آموز در نکا، پیشرفت های امروز کشورمان در عرصه های مختلف را به برکت خون های پاک شهدا است، گفت: امروز وظیفه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان پاسداشت این خون های پاک است.

وی با بیان این که امروز کشورمان به برکت جان فشانی های شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم از همه خطرات و توطئه های دشمنان مصون است، تصریح کرد: اگر جان فشانی های شهدا نبود، امروز کشورمان این اقتدار فعلی را نداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب، توطئه و دشمنی خود با ملت ایران را آشکارا آغاز کردند، بیان داشت: دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی با ملت ایران، در قالب ترور، تهدید، جنگ تحمیلی، فتنه 88،​ حمله طبس،​ کودتای نوژه و ​تحریم همواره ادامه داشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران در برابر همه این دشمنی با اقتدار ایستاد و عقب نشینی نکرد، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان با حضور مستمر خود در همه صحنه های انقلاب اسلامی، ثابت کردند که تا آخرین قطره خون خود پای این انقلاب خواهند ماند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکست های متعددی را تجربه کردند، بیان داشت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران مهم ترین رمز پیروزی های 38 سال گذشته ملت ایران و شکست های پی درپی دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که جان فشانی های شهدای عزیز کشورمان هیچ گاه از یادهای فراموش نخواهد شد، افزود: امروز یکی از مهم ترین تلاش های دشمنان و بدخواهان انقلاب، کمرنگ کردن فرهنگ ایثارو  شهادت در جامعه به ویژه در میان نسل جوان کشورمان است.

عضو شورای حوزه علمیه بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های فرهنگی کشور به منظور تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز یکی از بهترین راه های ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان، گسترش این فرهنگ اصیل و انقلابی است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که آرمان ها و ارزش های انقلاب که فرزندان عزیز کشورمان برای حراست از آن به شهادت رسیدند نباید کمرنگ شده و یا به فراموشی سپرده شود، افزود: شهدا با تقدیم خون پاک خود در راه اسلام، انقلاب و نظام ثابت کردند که هیچ گاه در برابر توطئه و هجمه دشمنان عقب نشینی نمی کنند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که اگر شهدا در برابر توطئه دشمن نمی ایستادند نمی توانستیم کشور را در برابر هجوم بیگانه حفظ کنیم، تصریح کرد: در شرایط امروز جامعه نیز اگر شهدای مدافع حرم نبودند توطئه تکفیری نیز به نتیجه می رسید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران امنیت و اقتدار امروز نظام اسلامی را به برکت خون های پاک شهدا دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه ما در برابر خون های پاک شهدا مسؤول هستیم و نباید نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان داخلی و خارجی به دنبال تضعیف آرمان های انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: آرمان و ارزش های انقلاب اسلامی جزء اصول مهم و غیر قابل تغییر انقلاب است و هیچ گاه تغییر نخواهد کرد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که استکبار ستیزی یکی از اصول غیر قابل تغییر نظام اسلامی است، گفت: انقلاب بزرگ ملت ایران نیز با محوریت این اصل مهم پایه گذاری شده است، اما امروز برخی ها تلاش می کنند برای جلب رضایت برخی کشورها، از این آرمان های مهم و اصیل انقلاب بگذرند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که اگر خدای ناکرده آرمان های اصیل انقلاب کمرنگ شوند به حتم شرایطی همانند کشورهای اسلامی منطقه خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر امروز برخی کشورهای منطقه دچار چنین بحران های عظیمی شدند به دلیل پایبند نبودن به برخی آرمان ها و ارزش ها بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورهای اسلامی منطقه درگیر جنگ با تروریسم تکفیری هستند، گفت: این تروریسم به نقل از وزیر خارجه قبلی آمریکا ساخته و پرداخته این کشور است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقامات آمریکایی در جریان مناظرات انتخاباتی آشکارا اعلام کردند که داعش را آنها در منطقه خاورمیانه به وجود آوردند، بیان داشت: امروز دستان آمریکایی ها به خون هزاران انسان بی گناه در کشورهای اسلامی آلوده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که آمریکا مسؤول اصلی بحران، جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: این کشور زیاده خواه به دلیل منافع اقتصادی و سیاسی خود در منطقه، بحران های بسیاری را برای کشورهای مسلمان این منطقه به وجود آورد که باید پاسخگو باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا در حالی ژست حقوق بشری برای ملت های جهان می گیرد که خود عامل کشتار میلیون ها انسان بی گناه در سراسر جهان است، گفت: خرابی و ویرانه های امروز کشور هایی نظیر سوریه، عراق و افغانستان نتیجه و محصول سیاست های آمریکایی در منطقه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که آمریکایی ها باید دست از دخالت در امور کشورهای اسلامی بردارند، افزود: امروز دیگر دوره کدخدامنشی به پایان رسیده و ملت های مسلمان منطقه بیدارتر و هوشیارتر از هر زمان دیگری در صحنه حاضر هستند و از حقوق خود دفاع می کنند و نیازی به حضور آمریکایی ها در منطقه نیست.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز کشورهای اسلامی منطقه باید با وحدت و همدلی دست های پلید آمریکا و انگلیس را از دخالت در امور کشورهای منطقه کوتاه کنند و خود برای کشورهایشان تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: هر گونه تفرقه و جدایی میان کشورهای اسلامی به حتم موجب خرسندی دشمنان اسلام خواهد بود./1317/202/ب2

ارسال نظرات