۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۸۲۶۲۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

جهل عامل دین گریزی انسان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دینداری رحمت الهی است، گفت: جهل سبب دین گریزی انسان می‌شود.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه عملیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه سیدالشهداء(ع) تهران برگزار شد، با اشاره به حقیقت نماز، گفت: نماز جزء دین است.

وی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند در سوره آل‌عمران می‌فرماید: کسانی که بی‌ دین بودند بی‌ دینی آنان تا لحظات مرگ ادامه داشت؛ برخی از بی‌ دینان در میانه راه دیندار می‌شوند اما برخی از آنان تا زمان مرگ هم دیندار نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: افراد بی‌دین از دین فراری هستند و این فرار برمبنای علم نبوده بلکه فراری جاهلانه است و این جهل از گناهان بزرگ به شمار می‌رود، بی دینی سبب تهی‌دست شدن انسان در قیامت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه عذاب الهی برای قوم یونس در نظر گرفته شد اما به سبب هدایت یک انسان دانا عذاب الهی از آنان ساقط شد، گفت: قوم یونس با توبه به درگاه الهی از عذاب خداوند نجات یافتند اگر آنان نسبت به این امر جهالت می‌کردند و به درگاه الهی توبه نمی‌کردند به طور قطع دچار عذاب وحشتناک الهی می‌شدند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در اوصاف دنیا و آخرت می‌فرمایند امروز شما میدان انجام عمل دارید و خداوند در عالم دنیا به پرونده شما رسیدگی نخواهد کرد اما فردا شما در رسیدگی اعمال به سرخواهید برد این در حالی است که درهای انجام عمل به روی شما بسته است؛ در قیامت به تارکان نماز اجازه انجام یک سجده داده می‌شود اما آنان قدرت انجام آن را ندارند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: اگر یک انسان بی‌ دین به اندازه کل ‌زمین طلا بدهد که از عذاب جهنم رها شود این امر هرگز در قیامت محقق نخواهد شد بلکه عذاب دردناک در انتظار آنان خواهد بود؛ دینداری رحمت الهی است.

وی با بیان اینکه خداوند لغزش‌های انسان‌های دیندار را به قیامت باقی نمی‌گذارد و در این عالم آنان را از گناه مطهر می‌کند، گفت: سختی‌ها و دشواری‌های عالم دنیا برای مومن عامل تطهیر و ارتقاء درجه است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: انسان دیندار قبل از آن که در قیامت محاسبه شود در این عالم دنیا خود را محاسبه می‌کند، ملاک نورانیت باطن در زدودن تاریکی قلب از گناه است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: خداوند در قرآن کریم انسان ها را به دینداری دعوت می‌کند کسانی که این دعوت را اجابت کنند بهشت پاداش آنان خواهد بود./813/202/ب1

ارسال نظرات