۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۸۷۱۴۰

پخش سریال‎های مذهبی ایران از تلویزیون افغانستان

مدیر شبکه تلویزیونی جوهر افغانستان در ديدار وابسته فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در این کشور خواستار پخش سريال‌هاي ديني و قرآني ايران از اين شبكه شد.
قرآن کریم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خادم، مدیر شبکه تلویزیونی «جوهر» افغانستان (شبكه تلويزيوني «آسيا» سابق) با سيد رضا حسيني دستجردي وابسته فرهنگي ايران در جلال‌آباد این کشور ديدار و درباره برقراري ارتباط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو كرد.

خادم در اين ديدار با اشاره به اشتراكات بين ملت‌های مسلمان افغانستان و ايران از آمادگي شبكه تلویزیونی «جوهر» براي همكاري با وابستگي فرهنگي ايران در جلال‌آباد خبر داد و در ادامه خواستار ارايه كمك‌هاي ايران براي پيشرفت برنامه‌هاي رسانه‌اي اين شبكه تلويزيوني شد.

وي گفت: در حال حاضر مدير دو مركز آموزشي در صنوف مختلف در افغانستان هستم و بر اين اساس نسبت به استفاده از امكانات فرهنگي و كسب تجریبات آموزشي از سوي ایران براي دانش‌آموزان مدارس خود، احساس نياز مي‌كنم. از ديگر مواردي كه درخواست دارم به آن پاسخ دهيد، تهيه منابع درسي و آموزشي براي دانش‌آموزان است.

خادم افزود: با آغاز دور جديد فعاليت‌هاي شبكه تلويزيوني «جوهر»، آمادگی داریم تا نسبت به پخش فیلم‌ها و سريال‌هاي ایران اقدام كنيم. با اين توضيح كه؛ در حوزه ولايت ننگرهار، با توجه به حساسیت‌هاي مذهبي مردم، بيشتر سریال‌هاي مذهبي كه داستان‌هاي قرآني را به تصوير گرفته باشد، مورد استقبال مردم واقع مي‌شود، مانند سريال حضرت یوسف كه مخاطبان و علاقمندان پرشماري دارد.

مدير شبكه تلويزيوني «جوهر» در پاين سخنانش با ابراز علاقمندي براي سفر به ايران به منظور آشنايي با فعاليت‌هاي رسانه‌اي كشورمان، از وابسته فرهنگي ايران در جلال‌آباد براي شركت در آيين افتتاحيه شبكه تلويزيوني «جوهر» دعوت كرد.

بنا به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسيني نيز در اين ادامه ديدار آمادگی وابستگي فرهنگي ايران را براي هرگونه همکاری فرهنگی، علمی، اجتماعی و رسانه‌اي با شبکه تلویزیونی «جوهر» در راستای اهداف و مشترکات بین جمهوری اسلامی ايران و افغانستان، اعلام كرد.

وي همچنين به طرف افغانستاني ابراز اميدواري داد كه براي تأمين منابع درسي و آموزشي، پيگيري‌هاي لازم را انجام خواهد داد و همچنين نسبت به تأمین و تهیه فیلم و سریال‌هاي مورد نظر شبكه «جوهر» اقدام خواهد كرد./847/ب102/ف

ارسال نظرات