۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۹۸۴۸۰
رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت:

عناوین روزهای دهه کرامت زودتر تعیین شود

رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: عناوین روزهای دهه کرامت زودتر تعیین شود تا مبنایی برای تولید محتوا و سایر برنامه‌های دستگاه‌ها باشد.
حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، در سومین نشست «شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت» که امروز (2 اردیبهشت‌ماه در ساختمان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، برگزار شد، گفت: نباید جهت‌گیری اصلی انقلاب، یعنی اخلاص، تقوی، ایجاد عدالت و گسترش آرمان‌های مهدوی در جامعه تحت‌الشعاع رویدادهای مختلف از جمله انتخابات قرار گیرد بلکه باید در تمام برنامه‌ها و کارهای‌مان این جهت‌گیری را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: در قرآن در آیه 105 سوره «انبیاء» و همچنین در برخی ادیان و مذاهب دیگر بر این موضوع تاکید شده است که سرانجام حکومت بشر به دست مومنان خواهد بود و ما منتظر و در راه شکل‌گیری حکومت جهانی به دست حضرت مهدی (عج) هستیم.

رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، افزود: امام زمان (عج) در روایتی می‌فرمایند «دنیا، فنا و زوالش نزدیک شده و در حال خداحافظی و وداع است»، بعد، چند توصیه دارند: «شما را به اطاعت از خدا و رسول خدا و همچنین عمل به کتاب خدا دعوت می‌کنم، نتیجه این اعمال دو چیز باشد؛ سوزاندن ریشه باطل و احیای سنت‌های الهی». بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های ما باید در راستای همین نابودی باطل و احیای سنت باشد که اگر در این مسیر، گام موثر و همه جانبه‌ای برداریم، زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: ماه رمضان، در میان ماه‌های قمری، یک ماه استثنایی است، زیرا در آن قرآن نازل شده و شب قدر وجود دارد و زمان توبه، استغفار، انس با قرآن و معارف اهل بیت (ع) و عروج الی‌الله است، این ماه، فرصت خوبی برای الگونمایی و الگوسازی است که وجود نازنین امیرالمومنین علی (ع)، بهترین مصداق و بهترین الگو است و باید از این الگو در تمام سال به ویژه این ایام الگوبرداری کنیم.

وی اضافه کرد: انس با قرآن، بحث مهم و تعیین‌کننده‌ای است، زیرا وجود ما مثل ماشینی است که در طول سال بر اثر رفت و آمد بسیار نیازمند هواگیری و چکاب است و ماه رمضان این فرصت را در اختیار قلب و جان ما قرار می‌دهد.

رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: ترجمه و تفسیر یک‌جلدی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که حدود ۲۴ هزار نکته قرآنی در آن بیان شده است، می‌تواند در ماه مبارک رمضان، مورد استفاده عموم مردم به ویژه چهره‌های فرهنگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: در حالی که برخی چهره‌های فرهنگی در منازل‌ خود، مجلدات فراوانی از قرآن‌ دارند که شاید از همه آن‌ها استفاده نمی‌کنند، برخی مناطق محروم کشور، از ما درخواست می‌کنند تا برای‌ آنان قرآن ارسال کنیم و این حرکت، نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی با اشاره به دهه کرامت، خاطرنشان کرد: عناوین روزهای این دهه، باید زودتر تعیین و اعلام شوند تا مبنای تولید محتوا و سایر برنامه‌ها در دستگاه‌های مختلف باشد.

رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم موضوعاتی مانند اخلاق و سبک زندگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و شعار سال و سرمایه‌های اجتماعی در تعیین عناوین روزهای دهه کرامت مدنظر باشند.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی همچنین با پرداختن به حواشی برگزاری انتخابات آتی در کشور، اظهار کرد: گاهی افراد در بحث‌های انتخاباتی از خط قرمزهایی عبور می‌کنند که این آسیب است و باید توجه داشت به گونه‌ای عمل نکنیم که اعتماد عمومی مردم و دلسوزان نظام، خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر برای برگزاری مسابقات ملی دهه کرامت برنامه‌ریزی کنند، اضافه کرد: دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، پیگیر برگزاری جلسات شورای بزرگداشت دهه کرامت در استان‌ها نیز باشند زیرا ملی‌شدن برنامه‌ها نیازمند همراهی نهادها و دستگاه‌های مرکزی و استان‌ها است.

رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ هر رای در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار است، بر این اساس، انتخابات، آزمون بزرگی برای تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است و باید برای گسترش حضور مردم در این آزمون بزرگ، تلاش کرد تا به فضل الهی، سرافراز بیرون بیاییم./۱۰۱/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات