۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۰۳۳۰۶
کارشناس دینی رسانه ملی:

موضوع برخی برنامه های رسانه ملی فروش غیرت است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما، موضوع برخی برنامه های رسانه ملی را فروش غیرت خواند و خواستار اصلاح این رویه شد.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با اشاره به بخشی از نامه 69 امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج البلاغه، اظهار داشت: حضرت علی(ع) به «ابوبصیر» می فرمایند، در زندگی از سه چیز پرهیز کن.

وی به تشریح این سه مورد پرداخت و گفت: نخست، از کاری که برای خود می پسندی اما برای دیگران نمی پسندی، پرهیز کن؛ دوم، کاری که انسان سری انجام می دهد اما علنی از انجام آن خجالت می کشد؛ علما می گویند تصور کن پشت شیشه ای و هر کاری می کنی دیگران می بینند؛ سوم، کاری نکن که اگر از تو پرسیدند آن کار را انجام داده ای، منکر شوی یا عذر خواهی کنی.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما، تصریح کرد: متأسفانه در صدا و سیما و اماکن عمومی مشاهده می کنیم زنان و مردان و دختران و پسران با هم روابط اسلامی ندارند؛ برنامه های تلویزیونی از رسانه ملی پخش می شود که در آن مجری مرد با زن شوهردار شوخی می کند و با هم می خندند؛ عنوان و موضوع این برنامه ها فروش غیرت است.

وی ابراز داشت: در روایات آمده، اگر زن و مردی تنها در مکانی باشند، نفر سوم آن ها شیطان است؛ افرادی که در شرکت یا دفتری، منشی زن دارند، اگر با آن زن در یک اتاق در بسته تنها باشند، این کار حرام است؛ فرقی نمی کند این فرد پزشک و مهندس و یا یک کارمند عادی باشد.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که انسان زمانی که تنها باشد، شیطان جرأت بیشتری برای ایجاد زمینه گناه پیدا می کند، ادامه داد: سبک زندگی غربی نباید در کشورهای اسلامی رواج پیدا کند؛ نباید دختر و پسر در خانواده، واحد و یا خانه ای مستقل داشته باشند که امکان رفت و آمد دیگری نباشد؛ چنین اقدامی زمینه های گناه را ایجاد می کند.

وی افزود: انسان باید از خوبی شهرهای بزرگ استفاده کند اما مراقبت بیشتری داشته باشد؛ چرا که در شهرهای بزرگ مراکز فساد بیشتری وجود دارد؛ اگر چه در تهران مساجد بزرگ تر و با شکوه تری ساخته شده اما فساد و بی بند و باری هم بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند در روز جمعه سفر نرو مگر بعد از حضور در نماز جمعه یا به هنگام اضطرار و زمانی که بخواهی جهاد کنی؛ البته در زمان غیبت حضور در نماز جمعه واجب نیست.

وی با تأکید بر این که مسؤولان نماز جمعه باید مردم را برای حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه ترغیب کنند، تصریح کرد: بر اساس آمار دبیرخانه نماز جمعه کشور، حدود 900 نماز جمعه در سراسر ایران برگزار می شود و در همه این نماز جمعه ها، حدود 500 تا 600 هزار نفر شرکت می کنند؛ مسؤولان نماز جمعه باید آسیب شناسی کنند و بررسی کنند که چرا مردم به نماز جمعه نمی آیند.

سخنران برجسته مذهبی و کارشناس مسائل دینی بیان داشت: یکی از دلایل عدم حضور مردم در نمازهای جمعه، طولانی بودن نماز جمعه است؛ دلیل دیگر این است که برخی در تریبون ها جناحی عمل می کنند؛ امام جمعه باید مثل پدر باشد و نباید به جناحی خاص و طرفداران او حمله کند؛ این آمار، آمار خوبی نیست، در حالی که در برخی کشورهای اسلامی، آمار شرکت مردم در نمازهای جمعه بیشتر است./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات