۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۰۴۳۶۰
استاد درس خارج حوزه علمیه همدان:

دین الهی با اتحاد استوار می ماند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی گفت: نعمت امنیت در کشور ایران اسلامی نتیجه این است که ما به فکر برادران دینی‌‌مان در منطقه هستیم، مسلمان نباید نسبت به برادران دینی خود بی تفاوت باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، استاد حوزه علمیه همدان شب گذشته در مراسم جشن میلاد امام حسن(ع) حوزه علمیه همدان، گفت: بی بصیرتی خواص و نزدیکان امام حسن مجتبی(ع) سبب صلح ایشان شد و همه خواص به دین خدا خیانت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) از طرف دوستان و شیعیان خاص خود همانند قیس بن سعد بن عباده، حجر بن عدی، عدی بن حاتم، مصیب و سلیمان بن صرد خزاعی ضربه خورد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی در ادامه با اشاره به ضرورت پشتیبانی از مقام ولایت، اظهار داشت: سکوت آن دسته از افرادی که باید از جایگاه ولایت در زمان امام حسن(ع) دفاع می کردند سبب صلح امام حسن(ع) با معاویه شد.
 
استاد حوزه علمیه همدان گفت: سیاست یعنی چه، سیاست باید عین دیانت ما باشد، رعایت احکام الهی باید در رأس کارها قرار گیرد، عوام فریبی سیاست نیست بلکه نیرنگ به مردم است.  
 
وی در ادامه ابراز داشت: امام حسن(ع) می فرماید حقوق الله را رعایت کنید و هر چه خداوند امر و نهی کرده است اطاعت کنید، حقوق مردم را رعایت کنید و از خدمت به مسلمانان کوتاهی نکنید.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید اگر ما جلوی داعش را در مرزهای دور نگرفته بودیم الان در داخل کشور جنگ بود، امنیت کشور مدیون تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است
 
وی در ادامه با اشاره به بی بصیرتی عده ای از مسؤولان ابراز داشت: خیلی از مسؤولان ما مخالف حضور ایران در منطقه بودند و می گفتند ایران نباید در جنگ کشور های همسایه دخالت کند.
 

استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه همیشه خواص بی بصیرت به جوامع بشری ضربه زده اند، گفت: خواص بی بصیرت همیشه به مسلمین ضربه زده اند، نسبت به ولی امرمان باید از ته دل لبیک بگوییم، باید مسؤولان در مقام عمل ولایتمدار باشند.

وی گفت: نعمت امنیت در کشور ایران اسلامی نتیجه این است که ما به فکر برادران دینی مان در منطقه هستیم، مسلمان نباید نسبت به برادران دینی خود بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی در ادامه افزود: اگر دیدیم حاکمان جامعه از راه مستقیم خارج شدند باید با صدای بلند مقابل آنها بایستیم، امام خمینی(ره) می فرماید به مسؤولان در مرحله نخست باید تذکر بدهید و در مرحله بعد به قوه قضاییه بگویید و اگر نشد خود وارد میدان شوید.

وی در پایان با اشاره به ضرورت مسؤولیت پذیری در جامعه، خاطرنشان کرد: طلاب و عالمان دین نسبت به مسائل داخلی باید مسؤولیت پذیر باشند، دین الهی با اتحاد استوار می ماند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات