۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۴۵۵۹

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

توزیع ۱۵۰۰۰ جلد کتاب «قرآن و عترت» در حرم مطهر رضوی، افطار دانش‌آموزان مشهدی در کنار خانواده شهدای مدافع حرم و افزایش دفاتر پاسخگویی به سوالات دینی در شب‌های قدر از اخبار کوتاه و مهم آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از توزیع 15 هزار کتاب با موضوع «قرآن و عترت» در بین زائران و مجاوران همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر خبر داد.

وی در خصوص ارائه محصولات فرهنگی از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در شب های قدر گفت: کتاب قرآن و عترت از سری تولیدات ویژه ماه مبارک رمضان است که با شمارگان 40هزار نسخه چاپ شده است و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در طول لیالی قدر از این تعداد 15هزار جلد به مخاطبان اهدا خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس افزود: کتاب «قرآن و عترت» به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در راستای تبیین جایگاه و منزلت اهل بیت(ع) طراحی شده و به بیان موضوعاتی همچون «اهلیت داشتن یا نداشتن»، «مودت اهل بیت(ع)»، «آخرین رسالت پیامبر اسلام(ص)»، «ولایت، اکمال و اتمام رسالت»، «ولایت از آن کیست؟»، «جانشینان خدا در جهان»، «اهل بیت(ع)» و «پاسخ به شبهات» پرداخته است.

حسینی گفت: مطالبه ارائه شده در این کتاب برگرفته از کتاب رمضان با قرآن اثر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و با صفحه آرایی و گرافیک امین کوثری است که در قالب 9 بخش در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیان گزیده ای از مباحث یک سنّت‌الهی، هدف از پیروزی و حکومت اهل ایمان، استقرار دین الهی در زمین و رسیدن به توحید و امنیّت کامل، دین اسلام تنها دین مورد رضایت الهی، امنیّت واقعی، در سایه حکومت دین،  در حکومت صالحان نیز گروهی انحراف خواهند داشت، دین از سیاست جدا نیست، بلکه سیاست و حکومت برای حفظ دین است، پیروزی نهایی اهل حقّ، و ... از دیگر بخش‌های است که در کتاب قرآن و عترت بیان شده است.

یادآور می‌شود؛ در طول سال محصولات فرهنگی متنوعی در قالب‌های مختلف از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه می شود که تولید کتاب از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

افطار دانش‌آموزان مشهدی در کنار خانواده شهدای مدافع حرم

به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و گروه جهادی مدافعان ولایت، 250 دانش‌آموز منتخب از مناطق کم برخوردار شهر مقدس مشهد و 17 خانواده شهید مدافع حرم در ضیافت افطاری مشترکی شرکت کردند.

همزمان با فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، 250 دانش آموز منتخب از ایتام مناطق حاشیه شهر، در طرح پاتوق‌های نوجوانانه ماه مبارک رمضان با عنوان «همراه شو رفیق» شرکت کردند و ضمن حضور در برنامه‌های تفریحی تربیتی این طرح، بعد از صرف افطار در مراسم گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم با حضور خانواده‌های این شهدای گرانقدر حضور یافتند.

در قالب این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام خداوردی، مداحی سید رضا علیزاده و حضور مسئولان شهری در سالن اجتماعات موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، از 17 خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر  شد.

اجرای نمایش، تواشیح و مولودی، قرائت بیانیه محکومیت حمله تروریستی داعش در تهران توسط خانواده شهدای مدافع حرم، پخش آثار منتخب جشنواره عمار و اهدای بسته‌های فرهنگی و جوایز نفیس به دانش‌آموزان از دیگر بخش های این مراسم بود.

افزایش دفاتر پاسخگویی به سوالات دینی در شب‌های قدر

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان روزانه به بیش از 12 هزار تماس تلفنی پاسخ داده می‌شود، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یکی از ایام پرکار کارشناسان پاسخگویی به مسائل شرعی است، در این ماه عزیز روزانه ده‌ها هزار نفر از طریق تلفن، پیامک و مراجعه به دفاتر پاسخگویی سوالات شرعی به دنبال پاسخ مسائل احکام شرعی خودشان هستند.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده افزود: بیشترین سوالاتی که در ماه رمضان پرسیده می‌شود، مربوط به روزه گرفتن مشاغل سخت، دختران تازه به بلوغ رسیده، مادران شیرده و احکام روزه مسافر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در شب‌های قدر تعداد زائران بسیار زیاد می‌شود، این اداره در نظر دارد تا تعداد دفاتر پاسخگویی را افزایش دهد و تعداد 20 دفتر سیار را در صحن‌ها و رواق‌ها ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی افزون بر بهره‌مندی از دفاتر پاسخگویی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، می‌توانند برای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مورد نیاز، با سامانه تلفنی 32020 تماس حاصل کنند یا از سامانه پیامکی 300002020 و سایت اینترنتی http://razavi.aqr.ir/pasokhgoee سوالات خود را بپرسند.

حجت الاسلام حسن‌زاده تاکید کرد: افرادی که از طریق پیامک و سایت اینترنتی سوالات خود را می‌پرسند، حتما نام مرجع تقلید خود را قید کنند.

وی در پایان افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 150 نفر از طلاب برادر و 80 نفر از طلاب خواهر، پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هستند./۳۰۳/۸۵۹/ب۱

ارسال نظرات