۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۰۴۹۶۳
نظر آزاد؛

آتش به اختیار یعنی چه؟

پس از طرح مفهوم آتش به اختیار در عرصه فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، برداشت های متفاوتی از سخنان ایشان ایجاد گشته که نیازمند تبیین است.
رهبر معظم انقلاب

به گزارش سرویس مخاطبین خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان جملاتی را بیان داشته اند که بازتاب رسانه ای گسترده‌ای داشته است. ایشان فرمودند: آنجایی که احساس می کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمیتواند درست مدیریّت کند، آنجا آتش‌به‌اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید. پس از انتشار بیانات رهبر انقلاب در این دیدار، برداشت‌های متفاوتی از بخش‌هایی از سخنان ایشان به ویژه تعبیر «آتش به اختیار» مطرح شد.

برداشت شما از مفهوم آتش به اختیار چیست؟ در این مقام درصددیم تا نظرات مخاطبان و کاربران گرامی خبرگزاری رسا را در این موضوع منتشر کنیم.

شما می توانید از طریق شماره 09192950818 درتلگرام یا در پایین این خبر در بخش نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با اسم واقعی یا مجازی بیان کنید./۹۰۱/

اصغر محمدی: آتش به اختیار یعنی چشم انتظار مسؤولان نباشید؛ آنچه به مصلحت انقلاب و کشور است را برای ارتقای فرهنگی انجام دهید.

غلامرضا رضایی: آتش به اختیار یعنی اوج نا امیدی از دستگاه های عریض و طویل فرهنگی و مطالبه روشنگری و اقدام و عمل از نیروهای انقلابی.

حسن معدنچی: هر فردی در قبال فرهنگ مسئولیت دارد و باید نسبت به ارتقاء سطح فرهنگی جامعه تلاش کند.

محسن فضلی: آتش به اختیار یعنی دست به کار شوید تا استقلال فرهنگی کشور بیش از این خدشه دار نشود.

نقی منفرد: آتش به اختیار یعنی جوانان ما همچنان دشمن شناس و دشمن نترس بار بیایند.

حمزه علیپور: آتش به اختیار می‌تواند نقطه آغاز یک کار جهادی در راستای مسائل فرهنگی باشد.

مصطفی جعفری: آتش به اختیار یعنی ما همچنان در جنگی فرهنگی هستیم و متاسفانه نهادهای فرهنگی نتوانسته اند به وظایف خود در این جنگ نرم عمل کنند.

علی ملکی: آتش به اختیار یعنی منتظر دستور نباشید و حرکت کنید. قطعا این آتش به اختیار به معنای خروج از چارچوب های قانون و ادب نیست.

هادی کوچک زاده: با آتش به اختیار به همه فهمانده شد که در برابر ناتوی فرهنگی مسوولیم و باید سریع و به موقع روشنگری کنیم و منتظر فرمان از مرکز نمانیم.

حسن حامدی: آتش به اختیار یعنی دانش آموزان آگاه نسبت به حذف درس شهید فهمیده اولین واکنش را نشان بدهند.

مسعود قادری:  آتش به اختیار یعنی هر کس از اختلاس مسوولین مطلع شد فریاد بزند و افشا کند.

مصطفی شریفی: آتش به اختیار یعنی قطع امید رهبر انقلاب از نهادهای متولی و امید به جوانان انقلابی.

مجید دانشی: آتش به اختیار یعنی انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر توأم با بصیرت و صبر انقلابی.

محمدعلی خاکپور: آتش به اختیار یعنی مبارزه قاطع و انقلابی با مظاهر انواع فساد و تخلف در عرصه‌های مختلف در چارچوب شرع مقدس و قانون و اخلاق و عرف متعارف و پیگیری تا حصول نتیجه.

روح الله موذنی: آتش به اختیار یعنی اینکه باید به آن حد از بصیرت برسیم که دیگر منتظر نباشیم تا مولایمان خود را برای هر مسئله ریز و درشتی هزینه کند و منتظر نباشیم که در هر مسئله فرعی نظر و مواضع ولایت را بشنویم، باید عمار شناس بود.

هاشم زارعی: آتش به اختیار یعنی جوانان انقلابی و پیرو خط امام با مدیریت گروهی و هسته های فرهنگی به صورت خودجوش به نقد فرهنگ غرب بپردازند و از فرهنگ اصیل اسلامی دفاع کنند.

علیرضا شادمان: در واقع آنچه که رهبر معظم انقلاب از دانشجویان خواستند خوداتکایی فرهنگی بوده است، دانشجویان در زمانی که نهادهای فرهنگی کشور دچار تعطیلی‌، رکود و اختلال هستند بایستی خود تشخیص دهند‌، تحلیل کنند و دست به اقدام بزنند تا انقلاب و آرمان‌های آن در جامعه فراموش نشود.

مهدی نوروزی: امروزه دشمنان میخواهند با نفوذ فرهنگی اعتقادات ما را تضعیف کنند و جوانان انقلابی باید با گرفتن سلاح های فرهنگی در دستان خود در مقابل جنگ نرم دشمنان مقابله کنند.

مصطفی صادقی: وقتی ما نیروی فرهنگی داریم و جنگ فرهنگی و جنگ نرم با قدرت تمام در حال تحمیل شدن از ناحیه استکبار بر ماست و فرمانده کل میدان که رهبر انقلاب باشد جهت ها را مشخص کرده و دستور نبرد می‌دهد دیگر نباید منتظر دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت علوم، سازمان تبلیغات و... بود، یعنی رهبر انقلاب به تک تک نیروهای انقلاب در این سازوکار جنگ فرهنگی می‌فرمایند دفاع کن، تولید علم کن، نظریه پردازی کن، محصول فرهنگی ایجاد کن، با خلاقیت دفاع کن و منتظر سازمانها و دستگاه‌های فرهنگی نباش.

مظاهر فیروز آبادی: از نسل شیر خیبر, ما حیدری (ع) تباریم
از دشمنان نترسیم, از نسل ذوالفقاریم
ما افسران جنگیم، هم اهل علم و تهذیب
دستور داده رهبر آتش به اختیاریم

ارسال نظرات