۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۰۵۰۶۶
حجت الاسلام مرویان حسینی:

رضایت از مقدرات الهی موجب طهارت و صفای بیشتر زندگی می شود

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی رضایت از مقدرات الهی را موجب طهارت و صفای بیشتر زندگی دانست و گفت: رضایت از مقدرات الهی آمادگی انسان را برای مواجهه با شرایط گوناگون زندگی افزایش می دهد.
مرویان حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی بامداد چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت شب قدر در حسینیه آیت الله سید جواد خامنه ای برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان دارای امتیازات خاصی است و از جمله این امتیازات وجود شب قدر در این ماه است. حقایق قرآن کریم در شب قدر باری دیگر بر قلب پیامبر نازل شد و همچنین مقدرات انسان در این شب رقم خواهد خورد. در این شب انسان تعهد به به زندگی در ذیل قرآن می کند و خداوند نیز او را ذیل رحمت خویش قرار می دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی با اشاره به تقدیر مقدرات انسان در شب قدر، افزود: توجه به مقدرات الهی در فراز و فرود های مختلف زندگی به انسان آرامش می دهد چرا که ما را متوجه وجود یک مرکز کانونی قدرت و عظمت قابل اتکا می کند که همواره در محضر آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بی اثر شدن قدرت های دیگر بر اثر ورود خداوند در تغییر تقدیر انسان، خاطرنشان کرد: بنا بر روایات اگر خداوند بخواهد تقدیر فردی را عوض کند عقل وی را از او گرفته و سپس پس از محقق شدن تقدیر آن را به وی بر می گرداند، به گونه ای که سبب تعجب فرد از وقوع آن اتفاق و تقدیر با وجود برنامه ریزی ها و هدف گذاری های عقلانی خود می شود؛ فلسفه این کار از سوی خداوند این است که گاها اگر انسان برنامه ریز برخی مقاطع زندگی خود باشید آن را مختل خواهد کرد.

حجت الاسلام مرویان حسینی رضایت و صبر در برابر تقدیر را دارای اثرات پر برکتی دانست و گفت: خداوند در عین تأکید بر تلاش و کوشش، توصیه به رضایت درباره مقدرات و صبر در برابر آنان می کند که در این صورت افراد هم اجر آن رضایت و صبوری را خواهند برد و هم خداوند آن مقدرات را برای آنان تبدیل به خیر خواهد کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی با اشاره به اثرات رضایت از مقدرات در زندگی، افزود: بنا بر فرمایش امیرمؤمنان(ع) رضایت از مقدرات موجب پاک و با صفا شدن زندگی می شود و آمادگی انسان را برای مواجهه با شرایط گوناگون زندگی افزایش می دهد، همچنین خداوند به او قدرتی می دهد که بتواند مقدرات الهی را تغییر دهد.

وی مقابله با مقدرات الهی را بی فایده دانست و خاطرنشان کرد: مقابله و مبارزه با قضا و تقدیر الهی شکست را در پی خواهد داشت، اما اگر فردی راضی به قضا و قدر الهی شد خداوند تقدیر دنیا را به نفع او تبدیل می کند. حضرت زهرا(س) می فرمایند «هرکس خدا را خالصانه عبادت کند، خدا بهترین مصلحت ها را برای او فرو می فرستد»./933/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات