۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۰۵۷۶۰
آیت الله اراکی:

اهانت به پیروان ادیان شرعا جایز نیست

آیت الله اراکی گفت: روایات متعددی در این مسأله حرمت اظهاری از معصومین علیهم السلام به ما رسیده است که دال بر عدم جواز توهین و آزار به سایر ادیان الهی و غیر الهی است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وسائل، آیت الله محسن اراکی، در جلسه نهم درس خارج فقه فرهنگ اسلام که روز پنج شنبه مورخه 7 اردیبهشت 96 در مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، به بررسی موارد دیگری از حرمت بیان اظهاری پرداخت و گفت: روایات متعددی در این مساله از معصومین علیهم السلام به ما رسیده است که دال بر عدم جواز توهین و آزار به سایر ادیان الهی و غیر الهی می باشد حتی در روایتی از توهین به اعراب جاهلیتی که وابسته به قریش هستند نیز نهی شده است و دلیل آن نیز بیان شده است.

 

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه گفت: لعن مواجهه با آزار و توهین متفاوت است، لعن از آداب شرع است و قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام نیز افرادی را لعن می کردند منتهی لعن آنان نسبت به مبتدعین و منافقینی بود که درون جمع مومنین برای ایجاد فساد رخنه می کردند.

ایشان در پایان گفت: مورد چهارم از موارد حرمت بیان اظهاری حرمت قول بدون علم است یعنی سخنی که نمی داند بر زبان جاری کند مگر ابداع احتمال باشد که این نیز به شرایطی حرام نیست.

علاقه مندان برای دریافت متن کامل جلسه نهم درس خارج فقه فرهنگ اسلام آیت الله اراکی اینجا را کلیک کنند./998/د۱۰۲/س

ارسال نظرات