۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۰۶۱۶۳
در حرم مطهر رضوی آغاز شد:

اعتکاف رمضانیه طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی

اعتکاف بیش از ۹۵۰ نفر از طلاب غیرایرانی خواهر و برادر با ۸۰ ملیت مختلف، شب گذشته در حرم مطهر رضوی آغاز شد و تا اذان مغرب روز ۲۶ ماه مبارک رمضان، ادامه خواهد یافت.
حجت الاسلام حسین مرادی دولت آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اعتکاف رمضانیه طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی(ص) با شرکت بیش از 950 نفر از طلاب غیرایرانی خواهر و برادر،  با 80 ملیت مختلف شب گذشته در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

حجت الاسلام حسین مرادی دولت آبادی، رئیس ستاد اعتکاف رمضانیه طلاب غیرایرانی، در این باره، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است که در آن معتکف با برقراری ارتباط معنوی با خالق خویش، ضمن پرداختن به خودسازی و امور عبادی، معاشرت مشفقانه و مؤمنانه را با دیگر مؤمنان می آموزد.

مدیر کل فرهنگی جامعةالمصطفی با اشاره به دو مقوله خودسازی و رساندن پیام هدایت اسلام ناب به جامعه بشری از طریق المصطفائیان به عنوان سفیران هدایت، ادامه داد: در اعتکاف امسال بیش از 950 نفر از طلاب غیرایرانی خواهر و برادر از بالغ بر 80 ملیت حضور دارند که 650 طلبه خواهر در شبستان نهاوندی و بیش از 300 طلبه برادر در شبستان سبزواری حرم مطهر معتکف خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 85 هزار نفر محصل و دانش آموخته از 132 ملیت با المصطفی در ارتباط هستند و جمع زیادی از این افراد مشتاق حضور در اعتکاف حرم مطهر رضوی بودند که بنا به محدودیت ظرفیت مکانی و سایر محدودیت های موجود تنها توانستیم حدود 950 نفر را جهت حضور در اعتکاف رمضانیه امسال ساماندهی کنیم و علت این اشتیاق میزبانی حرم مطهر امام رضا(ع) و تجربه همجواری و اعتکاف در آستان این امام رئوف است.

حجت الاسلام مرادی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون بیش از 400 طلبه در مسجد اعظم قم و تعدادی هم از برادران اهل سنت از طریق نمایندگی المصطفی در گرگان مهیای اعتکاف هستند و این در حالی است که اعتکاف رمضانیه امسال همزمان با اعتکاف داخل کشور در بیش از 35 کشور دنیا نیز برگزار خواهد شد و به جرأت می توان گفت اعتکاف رمضانیه از سوی طلاب المصطفی در سراسر دنیا احیا شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری اعتکاف محدود به چند سال اخیر نیست و از همان ابتدا بوده است، لکن این امر در چند سال اخیر به شدت بالنده شده و این یکی از همان رویش هایی است که ریشه در انقلاب اسلامی دارد، به گونه ای که 1500 نفر در اعتکاف رجبیه سال جاری در نمایندگی های المصطفی در داخل کشور حضور یافتند که این حضور در اعتکاف در همه ادوار، بی نظیر بوده است و بدون شک در سال های آتی با استقبال و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد، پیام اعتکاف طلاب غیرایرانی به دنیا، صدور پیام صلح، دوستی و محبت و ارائه الگویی زیبا از زندگی مسالمت آمیز و بدون مرز مسلمانان در کنار یکدیگر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتکاف یکی از برنامه های تقریب بین المذاهب است و همچنین می تواند پیام تقریب بین الادیانی داشته باشد، چرا که ارتباط گیری با منشأ نور وجه مشترک اصل اعتکاف و ذات انسان است.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه یازدهمین اعتکاف رمضانیه طلاب غیرایرانی ساعت 23 شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد./۸۶۳/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات