۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۰۶۷۰۰

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

اهدای ۴۰۰۰ بسته فرهنگی «آستان بندگی» به معتکفان حرم رضوی، حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع معتکفان وبرپایی حلقه‌های معرفت اختصاصی ویژه معتکفان حرم رضوی از اخبار مهم و کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در راستای ترویج معارف اسلامی بسته فرهنگی آستان بندگی ویژه اعتکاف تهیه کرده است که همزمان با آغاز این فریضه الهی در بارگاه منور امام رئوف به معتکفان قطعه ای از بهشت اهدا می‌کند.

وی در خصوص محتوای بسته فرهنگی آستان بندگی گفت: کتاب آستان بندگی ویژه ایام اعتکاف، کتاب صحیفه سجادیه، کتاب ادعیه و اعمال ماه رمضان، کتاب مدیریت زمان، مسابقه اعتکاف با عنوان آستان بندگی، جانماز، مهر و تسبیح، دفترچه یادداشت، لوح فشرده از سخنرانی‌های منتخب حرم مطهر رضوی، تابلو تصویر حرم مطهر رضوی و بسته‌های متبرک شامل نبات و نمک از جمله اقلامی است که در داخل این بسته متبرک قرار گرفته است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: مجله آستان بندگی به طور ویژه با موضوعات جذاب، غنی و اثرگذار برای بهره‌مندی معتکفان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و مطالبی مانند اعتکاف در نگاه مقام معظم رهبری، پیشینه اعتکاف، اقامت در مکان نورانی، بهانه دعوت، لایق دیدار، دست نیاز و ... در این مجله بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه در حرم مطهر رضوی در سال سه نوبت 13 رجب ، 24 و 27 ماه مبارک رمضان مراسم اعتکاف برپا می شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز همزمان با سحرگاه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بیش از 2 هزار طلبه و دانش آموز در آیین اعتکاف در حرم مطهر رضوی شرکت کردند و تعداد 2 هزار نفر نیز در 27 ماه رمضان در این آیین معنوی شرکت خواهند کرد که از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی به همه شرکت کنندگان بسته فرهنگی آستان بندگی اهدا خواهد شد.

حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع معتکفان حرم مطهر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت استان قدس رضوی ظهر سه شنبه همزمان با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع معتکفان مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با معتکفان، نحوه ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به معتکفین را از نزدیک بررسی و ارزیابی کرد.

شایان ذکر است، هرساله در سه نوبت مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که شامل 13 رجب، 24 و 27 ماه مبارک رمضان می‌شود. که امسال همزمان با سحرگاه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بیش از 2 هزار طلبه و دانش آموز، آیین اعتکاف خود را در مسجد گوهرشاد آغاز کردند و مراسم اختتامیه نیز پس از افطار روز سوم، ۳۱ خردادماه در صحن مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود

برپایی حلقه‌های معرفت اختصاصی ویژه معتکفان حرم رضوی

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام اعتکاف، حلقه‌های معرفت ویژه معتکفان دانش‌آموز، طلاب خواهر و برادر با موضوعات محوری از جمله راه‌های پایداری و آثار اعتکاف، سبک زندگی و طب اسلامی در مسجد گوهرشاد و مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: بیان مباحث اعتقادی ، اخلاقی تربیتی(آیین همسرداری)، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مهدویت و طب اسلامی از موضوعاتی است که در حلقه های معرفت اعتقادی تربیتی معتکفان در ساعت 14 و 21 در جمع معتکفان انجام می‌شود.

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی اظهار کرد: افزون بر مباحث اعتقادی و تربیتی، مباحث احکام شرعی نیز در حلقه معرفت خوهران و برادران به صورت جداگانه با محوریت احکام ماه مبارک رمضان و اعتکاف تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این دوره، 300 نفر از دانش آموزان جزو معتکفان مسجد گوهرشاد به‌شمار می‌روند لذا اداره پاسخگویی سعی کرده تا حلقه‌های معرفت ویژه نوجوانان را برنامه ریزی و اجرایی کند.

حجت الاسلام حسن‌زاده ادامه داد: افزون بر جلسات حلقه معرفت، دیگر برنامه‌های متنوع چون مشاوره، مناجات‌خوانی، سخنرانی و ... نیز برای این دوره از اعتکاف مسجد گوهرشاد و مسجد صدیقی‌ها برنامه ریزی شده که معتکفان عزیز می‌توانند در شب و روز ایام اعتکاف از آن بهرمند شوند./859/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات