۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۰۶۷۰۲
حجت الاسلام میرزامحمدی:

متکبران در برابر دعا مستکبر و از مشتریان دوزخ هستند

استاد حوزه علمیه متکبران در برابر دعا را مستکبر و از مشتریان دوزخ دانست و گفت: دعا و مناجات نقش بسزایی در قیامت انسان دارد.
حجت الاسلام میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی شب گذشته در مسجد بزرگ ارگ تهران، گفت: یکی از بزرگترین نعمت‌های عالم هستی دعا و مناجات است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک یکی از بهترین منازل سالکان الی الله به شمار می‌رود، ابراز کرد: در مسیر الی الله انسان نیاز به دو نوع حرکت دارد نخست حرکت از سوی خداوند متعال که با نزول قرآن کریم آغاز می‌شود و دیگری حرکت عالی است که به واسطه دعا و مناجات صورت می‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حرکت اول نزولی و دیگری سعودی خواهد بود. محور حرکت سعودی دعا است که در غالب الفاظ و مضامین عالیه از سوی اولیای الهی به دست انسان رسیده تا انسان بتواند از این طریق اوج بگیرد.

حجت الاسلام میرزامحمدی پیام اصلی دعا را داشتن اخلاص دانست و اظهار داشت: حقیقت و بالاترین منزلت دعا رسیدن به انکثار قلبی است.

وی در تبیین اینکه مهم ترین عضو انسان قلب است، گفت: قرآن برقلب پیامبر(ص) نازل شد نه بر عقل ایشان، قلب پادشاه بدن است به همین سبب واردات قلبی بر صادرات آن نیز تاثیر می‌گذارد بنابراین ما باید مراقب باشیم که قلبمان در معرض چه اموری قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قلب را منشأ خیر کثیر دانست و بیان داشت: قلب انسان خانه حکمت و نورانیت الهی است اعضا و جوارح پس از قلب به فعالیت‌های نورانی مشغول می‌شوند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با تأکید بر اینکه دعا عبادت است، گفت: کسانی که اهل دعا نیستند و در برابر مناجات متکبر هستند، مستکبر و از مشتریان دوزخ به شمار می‌روند، دعا یک امر حاشیه‌ای و مستحبی دینی نیست بلکه دعا برقیامت انسان تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: خداوند همه انسانها را از حیات تا ممات درگیر مناسک عبادی کرده است و دعا یکی از زیباترین مناسک عبادی به شمار می‌رود که قبل از انعقاد نطفه تا هنگام ورود انسان به بهشت این عبادت وجود دارد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان تا هنگامی که زنده است باید سیر سعودی داشته باشد و مهمترین ابزار در این حرکت دعا است، در سیر الی الله بنا نیست انسان از غیرخدا به سوی خدا فرار کند بلکه انسان موحد از خود خدا به سوی خدا حرکت می‌کند به همین دلیل حرکت انسان موحد سراسر توحیدی است و در ماه مبارک رمضان ما با چنین حرکتی روبرو هستیم./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات