۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۰۸۶۷۱
معاون آموزش مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک:

همکاری حوزه و صداوسیما سبب آشنایی بیشتر جامعه با حوزه و جذب طلبه می شود

حجت الاسلام موری با بیان اینکه نام ­نویسی از داوطلبان تحصیل به حوزه در مدرسه سفیران اندیمشک ادامه دارد، گفت: متأسفانه صدا و سیما در زمینه تبلیغ برای نام نویسی حوزه های علمیه آن اهتمامی را که برای دانشگاه ها صرف می کند؛ ندارد.
رسانه ملی

حجت الاسلام حمید موری، معاون آموزش مدرسه سفیران بقیه الله(عج) اندیمشک، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه با هماهنگی پایگاه های بسیج فعالان مستعد مساجد و مدارس علاقه مند به تحصیل در حوزه گزینش شدند، اظهار داشت: برای چنین علاقه مندانی برنامه یک روزه ای را برگزار کردیم تا زمینه سازی حضور آنها در حوزه را برای سال های آینده فراهم کنیم؛ چنان که تبلیغ چهره به چهره از سوی طلبه ها برای جذب مشتاقان به تحصیل، استفاده از بزرگان و صاحبان نفوذ مناطق شمال خوزستان دیگر راهکار جذب نیرو مدرسه در سال های آینده تحصیلی است.

معاون آموزش مدرسه سفیران بقیه الله(عج) اندیمشک گفت: اطلاع رسانی عمومی و استفاده از مناسبت های ملی و مذهبی در اندیمشک و مناطق حاشیه ای و روستایی راهکار دیگر جذب طلبه است که در این باره نام­ نویسی اینترنتی و مراجعه حضوری مد نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری علاقه مندان به تحصیل در حوزه تا کماکان ادامه دارد، ابراز داشت: این اجازه را یافتیم تا بدون آزمون و بر حسب شرایط طلبه هایی جذب کنیم که از این طریق تاکنون 30 نفر نام ­نویسی کرده اند و مدرسه برای سال تحصیلی جدید 15نفر را جذب خواهد کرد.

حجت الاسلام موری خاطرنشان کرد: متأسفانه صدا و سیما در زمینه تبلیغ برای نام­نویسی حوزه های علمیه آن اهتمامی را که برای دانشگاه ها صرف می کند؛ ندارد و تنها به یک تیزر تبلیغاتی چند ثانیه ای اکتفا و در سایر شبکه ها به صورت زیرنویس و گذری اشاره می کند که در این باره خواستاریم تا مرکز مدیریت حوزه رایزنی ها را با رییس صدا و سیما داشته باشد.

وی عدم انعکاس نام ­نویسی حوزه های علمیه در رسانه ملی را مانعی در برابر آگاهی مشتاقان برای تحصیل در حوزه دانست و افزود: در بحث جا به جایی طلاب درخواست تکمیل ظرفیت را برای پایه های دوم تا پنجم به همه حوزه های سفیران کشور ارائه کردیم تا طلاب بومی را که در شهرستان ها و سایر استان ها به تحصیل می پردازند، به محل سکونت بازگردانیم./9456/ت۳۰۳/ج۱

ارسال نظرات