۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۰۸۸۶۸

پیام رزمایش دریایی ارتش صلح و دوستی در حوزه دریای خزر است

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش هدف رزمایش امنیت و اقتدار ۹۶ نداجا را ابلاغ پیام صلح و دوستی در حوزه دریای خزر با داشتن اقتدار و توانمندی در زمینه حفظ و حراست از منافع ایران دانست.
 احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی

به گزارش خبرگزاری رسا، ناخدا یکم احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در گفتگویی، درباره اهداف رزمایش امنیت و اقتدار ۹۶ نداجا در دریای خزر گفت: رزمایش اقتدار و امنیت ۹۶ در منطقه مسئولیت ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در دریای خزر از تاریخ یازدهم تیرماه به مدت پنج روز آغاز شده و به طور کلی شامل پنج مرحله است.

وی ادامه داد: مرحله اول این رزمایش نیمه دوم فروردین ماه ۱۳۹۶ اجرا شده بود که بحث طرح ریزی عملیات را داشتیم و عملا از دیروز مرحله دوم عملیات با اجرای جلسه توجیهی و همچنین نشست خبری و سریال هایی که بایست در قسمت های ساحلی در بحث تجهیزات و همچنین آمادگی نیروها انجام می گرفت، اجرا شد. مرحله سوم رزمایش از امروز آغاز شده و شامل بازی جنگ است که در آن یگان های شرکت کننده در رزمایش به دو دسته دشمن فرضی و نیروهای خودی تقسیم شده و تاکتیک های آفند و پدافند در ارتباط با بحث یک عملیات واقعی اجرا خواهند کرد.

ناخدا باقری درخصوص مرحله چهارم رزمایش اقتدار و امنیت ۹۶ اظهار داشت: مرحله چهارم رزمایش از پس فردا آغاز خواهد شد. که در آن تمرینات مشترک میان یگان های پروازی، شناور و عملیاتی در ساحل و دریا و همچنین یگان های پشتیبانی کننده با حضور یگان های پروازی نهاجا و همچنین حضور نیروها از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش حضور خواهند داشت. این مرحله از رزمایش در روز پنجم با اجرای نمایش قدرت و سریال رژه به اتمام می رسد. مرحله پنجم ارزیابی رزمایش در تیرماه انجام خواهد شد.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) درخصوص تجهیزات به کار گرفته شده در این رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش از تجهیزات موجود که ظرف یکسال گذشته به ناوگان شمال ملحق شده است استفاده شده و هدف اجرای این رزمایش انتقال تجربه از کارکنان قدیمی تر به نیروهای جدید، همچنین ارزیابی عملکرد تجهیزات و تسلیحات موجود است و در نهایت ابلاغ پیام صلح و دوستی در حوزه دریای خزر با داشتن اقتدار و توانمندی در زمینه حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در این دریاست.

وی درباره حضور جنگنده های نیروی هوایی ارتش در رزمایش اقتدار و امنیت ۹۶ بیان داشت: در تمریناتی که پیش بینی شده در مرحله بازی جنگ و تمرینات مشترک بین یگان های شرکت کننده، عناصری از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت و تمرینات مشترک با یگان های شناور سطح عملیات انجام خواهند داد./۹۱۷/ ۱۰۲/ص
منبع: مهر

ارسال نظرات