۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۱۳۵۷۶
کارشناس امور حج و زیارت:

هیچ شخصیت و حاکمیتی حق ممانعت از حضور مسلمانان در حج را ندارد

مشاور امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این که اسلام مرز جغرافیایی ندارد، گفت: حج مهمترین فریضه و اجتماع الهی میان مسلمانان است و هیچ کس حق ندارد مانع حضور مسلمانان در این امر الهی شود.
حجت الاسلام محمد میرزائی

حجت الاسلام محمد میرزائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که یکی از مهمترین واجبات دین، فریضه حج است، اظهار داشت: حج فریضه ای الهی است که نقش بسیار مهمی در تعالی روح و معنویات مسلمانان دارد.

کارشناس امور حج و زیارت، یکی از بهترین نوع ایجاد ارتباطات میان مسلمانان را حج عنوان کرد و گفت: در این اجتماع عظیم است که افکار و اندیشه های اسلامی میان مسلمانان مبادله می شود؛ مسلمانان سراسر جهان هر سال در این فریضه الهی در کنار هم جمع شده و با فرهنگ یکدیگر آشنا می شوند.

وی ادامه داد: حج عبادتی است که همه عبادات در آن نهفته است؛ مسلمانان جهان در کنار هم بودن را در این مجمع جهانی درک می کنند؛ درس ایثار، شجاعت، اتحاد، همدلی و تولی و تبری در حج نهفته است.

مشاور امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به امنیتی که حج در جوامع اسلامی ایجاد می کند، تصریح کرد: مسلمانان و مردم دنیا در حج با افکار مسلمانان آشنا شده و ذهنیت های غلطی که در افراد وجود دارد، تغییر پیدا می کند؛ در واقع حج بزرگترین عرصه تبلیغی دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام میرزائی با تأکید بر این که یکی از مقدمات تشکیل امت واحده اسلامی «حج» است، بیان داشت: ارتباط میان مسلمانان جهان به واسطه حج است و چنین اجتماعی در جهان بی نظیر است.

وی نخستین و ساده ترین شیوه ارتباطی مسلمانان جهان را حج عنوان کرد و گفت: روشن است که اسلام مرز جغرافیایی نمی‌شناسد؛ هر جا مسلمانان حضور و غلبه دارند، منطقه اسلام است.

کارشناس امور حج و زیارت در پایان ابراز داشت: متأسفانه حج که مهمترین عامل وحدت مسلمانان است در دست نااهلان افتاده و این در حالی است که مسلمانان از سراسر عالم به یک مرکز متوجه می شوند و اعمالی یک شکل انجام می دهند و هیچ کس حق ندارد مانع حضور مسلمانان در چنین فریضه الهی شود./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات