۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۱۶۰۶۱
کارشناس امور حج و زیارت تشریح کرد؛

اهمیت حضور حجاج ایرانی در حج و تأثیرگزاری آن بر اتحاد ملل اسلامی

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر اهمیت حضور حجاج ایرانی در مکه و مدینه و اثرگذاری آن در اتحاد ملل اسلامی، گفت: ما باید سرمایه عظیم حج را حفظ کنیم، چرا که دشمنان اسلام از قطع ارتباط ایران با سایر ملل اسلامی، خوشحال می‌شوند.
اهمیت حضور حجاج ایرانی در حج و تأثیرگزاری آن بر اتحاد ملل اسلامی

حجت الاسلام سید محمود کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله امنیت حج و حجاج، ابراز داشت: مسأله حج و امنیت آن با توجه به شرایطی که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده، بسیار حساس و مهم است.

کارشناس امور حج و زیارت به حدیثی از امیر مؤمنان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: خدای متعال حج را همانطور که بیت الله الحرام نامیده شده، قبله مسلمانان قرار داده و مسلمانان همچون تشنه لبان و کبوترانی که به دنبال خانه امن هستند، به آن پناه می برند.

وی طواف خانه خدا را مظهر تواضع مسلمانان در برابر عظمت پروردگار عنوان کرد و اظهار داشت: در بیانات ائمه اطهار(ع) و دیگر بزرگان دین، مسأله اهمیت کعبه مورد توجه ویژه قرار دارد؛ در روایت است که اگر افرادی نباشند تا به سمت خانه خدا بروند، رحمت و لطف الهی از انسان ها گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی با بیان این که درسنامه حج، تشریح اهداف خدای متعال در این سفر الهی است، تصریح کرد: استکبار ستیزی به عنوان یک مرام و یک سبک زندگی به دنیای پیرامون بوده که در مناسک حج  و در طواف خانه خدا نمود پیدا می کند.

وی ادامه داد: حجر اسماعیل مرکز فعالیت های سیاسی و اجتماعی معصومین(ع) بوده است و ائمه اطهار(ع) در این مرکز مشغول دعوت مردم به توحید و بندگی خدا بوده اند؛ این نشانه ها بیانگر این امر مهم است که اگر این سرمایه عظیم را حفظ کنیم و رفت و آمد خوبی داشته باشیم، دشمنان اسلام نمی توانند این مرکز مهم و حیاتی را از مسلمانان بگیرند.

کارشناس امور حج و زیارت تأکید کرد: درک حج حقیقی ابراهیمی، کارنامه معنوی خوبی برای شرکت کنندگان ایران اسلامی ایجاد می کند؛ صلابت حضور در خانه خدا را می توانیم در این حرکت جمعی مسلمانان از سراسر جهان مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: بزرگان دین در بیانات خود حج را پایه ای از پایه های اساسی دین می دانند؛ مناسکی را که حجاج در این ایام انجام می دهند، سبب پیدایش کنگره ای عظیم و بی نظیر در جهان معاصر می شود که شوکت و عظمت آن می تواند در اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام اثرگذار باشد.

حجت الاسلام کریمی در پایان یادآور شد: سال گذشته که امت شهید پرور ایران اسلامی در این کنگره عظیم شرکت نکرد، استکبار از این قطع ارتباط ایران با ملل اسلامی دیگر خوشحال شده بود؛ خوشحالی دشمنان اسلام از این اتفاق، اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در اتحاد ملل اسلامی را می رساند./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات