۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۱۶۰۶۶
آیت‌الله قرهی مطرح کرد؛

حرم رضوی، ظرفیتی بزرگ در ترویج فرهنگ ناب اسلام

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) به تبیین فرهنگ ناب اسلامی از سوی کارشناسان دینی تاکید کرد و آستان قدس رضوی و دیگر بقاع متبرکه را بهترین ظرفیت برای ترویج معارف الهی دانست.
قرهی

آیت الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه فرهنگ کشور ایران در دنیا به عنوان فرهنگ ایرانی اسلامی اهل‌بیت(ع) شناخته شده است، گفت: ایران مرکز تشیع و مرکز معارف اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: فرهنگ ما فرهنگی است که با مطالب حقیقی دین عجین شده است، در رابطه با اشاعه فرهنگ دینی اولین گام این است که فرهنگ دینی توسط کارشناسان دین به درستی برای مردم تبیین شود.

آیت الله قرهی با اشاره به اثرات نیکوی فرهنگ دینی در کشور، بیان داشت: یک نمونه از تاثیرات فرهنگ دینی در حفظ و حراست از ملت ما آنجایی رقم خورد که زمانی که دشمن می‌خواست حتی خط ایرانی را تغییر دهد علمای دینی اجازه چنین جسارتی را به دشمن ندادند در همان زمان آتاتورک در ترکیه موفق شد خط مردم کشور خود را به خط بیگانه تغییر دهد اما در ایران چنین نشد و با هدایت علمای دین و با حمایت مردم معتقد خط در ایران تغییر نکرد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شاخصه‌های فرهنگ ناب اسلامی را صلح‌طلبی، حلم و بردباری، شجاعت و شهامت و عزت نفس بیان کرد و گفت: این شاخصه‌ها همواره با فرهنگ مردم ایران عجین بوده نمونه دیگر آن جنگ تحمیلی است که در آن مردم ایران با غیرت دینی و ایرانی خود از کیان کشور و از هویت خود دفاع جانانه کردند.

وی ادامه داد: هرجا که ما نسبت به فرهنگ ناب خود ایستادگی کردیم دنیا فهمید که این فرهنگ، فرهنگ حقیقی است و این راهی است که می‌تواند جامعه بشری را از مشکلات و معضلات روحی و انسانی برهاند و می‌تواند عامل رشد بشر شود، فرهنگ ناب اسلامی فرهنگی است که در آن مردم به هم عشق می‌ورزند و همواره کمک حال یکدیگر هستند انفاق و ایثار از زیباییهای فرهنگ اسلامی است، طبیعتا هر جایی که ما از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی خود دور شدیم دشمن توانست نفوذ بیشتری کند و هر جایی که ما از اصول خود عقب‌نشینی کردیم فرهنگ بی‌بندوباری و فردگرایی غلبه پیدا کرد.

آیت الله قرهی گفت: مسؤولان فرهنگی و علمای دینی وظیفه دارند که گذشته، حال و آینده فرهنگ ایران را برای مردم تشریح کنند تشریح وقایع گذشته و حال می‌تواند در گسترش فرهنگ دینی جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه حرم حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و بقاع متبرکه امامزادگان بهترین جایگاه برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است، عنوان کرد: مسؤولان فرهنگی باید از این پتانسیل بسیار قوی استفاده بهینه کنند و در جهت رشد فرهنگ و معنویت مردم بهترین بهره‌برداری را داشته باشند خصوصا زمانی که مردم به زیارت امام رضا(ع) می‌روند چند روزی را در مشهد می‌مانند این زمان فرصت خوبی برای کار فرهنگی است می‌توان با اهدا کتابهای کوچک ولی پرمحتوا و یا با ایراد سخنرانیهای تاثیرگذار توسط سخنرانان عامل، معتقد و فرهیخته بر روح لطیف و پاک زائران امام رضا(ع) بیشترین اثر را گذاشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان در حرمها و بقاع متبرکه لازم است انجام شود آشنا کردن مردم و زائرین با حضرات معصومین(ع) است اگر مردم به درستی با فرهنگ اهل‌بیت(ع) آشنا شوند خود به مبلغ دین و فرهنگ اسلامی تبدیل خواهد شد./۸۰۷/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات