۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۱۸۷۲۶
آیت الله خاتمی:

تو دهنی محکمی به تروریست‌ها و دشمنان زده می‌ شود

عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، دینی بوده و ماندنی است، گفت: انقلاب دشمنان را خسته می کند؛ اما خود خسته نخواهد شد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم شهید حسین پور و حججی که در حسینیه حضرت ابوالفضل سپاه قدس گیلان برگزار شد، با بیان این که نام و یاد شهیدان باران رحمت است، گفت: این روزها برخی از نقاط کشور در حال خشکسالی معنوی بود شهدا به صحنه آمدند و باران عشق آن ها به خدا بارید و کشور را زنده کرد.

برخی عکس گرفتن با یک بیگانه را عار ندیدند

وی افزود: در شرایطی که برخی عکس گرفتن با بیگانه را عار ندیدند بهترین پاسخ، پاسخ شهیدان مدافع حرم بود، عکس گرفتن در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) افتخار است نه سلفی با یک بیگانه؛ شهادت مدافع حرم باران رحمت بر کشور بود.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هر زمان کشور نیاز به معنویت و باران رحمت داشته شهدایی همچون حججی ها و حسین پورها به صحنه آمدند، اظهار داشت: با به صحنه آمدن شهدا باران معنویت و عشق به خداوند متعال نازل شد.

تداوم انقلاب نیازمند تداوم دو فرهنگ مقاومت و شهادت در کشور است

وی تداوم انقلاب را نیازمند تداوم دو فرهنگ دانست و ادامه داد: اگر این دو فرهنگ بماند انقلاب مانده است و ان شاءالله می ماند، فرهنگ نخست مقاومت است؛ اگر امت اسلامی بر فرهنگ مقاومت همراه با توا تکیه کند کید و توطئه های دشمنان بی اثر خواهد بود.

آیت الله خاتمی با بیان این که فرهنگ مقاومت آب حیات انقلاب اسلامی ایران است، ابراز داشت: انقلاب با این فرهنگ ماندنی می شود، شالوده انقلاب با ارزش های دینی است؛ پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب به زبان صریح می گویم ستون فقرات انقلاب اسلامی ارزش های دینی است، اگر این ارزش های دینی، خدا و معنویت نبود انقلاب پا نمی گرفت؛ بنابراین تداوم انقلاب هم در راستای ارزش های معنوی است.

وی عنوان کرد: پای دین ایستادن در طول تاریخ هزینه داشته و هیچ دوره ای نبوده که دینمداری بی هزینه باشد، کسانی که هزینه های دینداری را پرداختند عزیز دنیا و آخرت شدند؛ شهیدان کربلا بر تارک تاریخ می درخشند چون پای آرمان های خود ایستادند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دشمنان قدری امیدوار شدند که دیگر آن شور و عشق وجود ندارد اما شهادت شهید حججی ها پتکی بر مغز آن ها بود، دشمنان فکر می کردند که نسل دوم و سوم انقلاب شور و هیجان ندارند، این شهدا از نسل دوم انقلاب بودند و اگر نگوییم بیش از نسل اول، حداقل به اندازه آن ها شور و هیجان دارند.

انقلاب اسلامی دشمنان را خسته می کند اما خسته نخواهد شد

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دینی بوده و ماندنی است که دشمنان را خسته می کند اما خود خسته نخواهد شد، رؤسای جمهور متعددی از آمریکا در پی این بودند که انقلاب را از بین ببرند اما ملت ایران آن ها را سر جایشان نشاند و آنان را ناکام گذاشت.

آیت الله خاتمی با بیان این که بی تردید رییس جمهور رییس آمریکا هم ناکام خواهد رفت، گفت: با فرهنگ مقاومت می توان با دشمنان مقابله کرد، فرهنگ مقاومت ناشی از عشق به خداوند و اهل بیت(ع) است؛ فداکاری در راه دین فرهنگ حیات است و به یاری خدا با فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی تا انقلاب حضرت مهدی(عج) ماندنی خواهد بود.

وی افزود: فرهنگ دوم ضروری برای ماندن انقلاب فرهنگ شهادت است، فرهنگ شهادت یعنی این که انسان در راه خدا ایثار کند؛ شهیدان مدافع حرم راه بزرگی را انتخاب کردند از این رو خداوند به آن ها بالاترین مدال ها را می دهد.

به زودی تو دهنی محکمی به تروریست ها و دشمنان زده می شود

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهید ولی خداوند متعال است، اظهار داشت: شهادت بردن به شمار می رود نه این باختن باشد، شهید سربلند دنیا و آخرت است، شهدا زنده هستند و حیات واقعی دارند.

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت باید زنده بماند و با این فرهنگ است که مقاومت پیروز خواهد شد، با فرهنگ شهادت به زودی تودهنی محکمی به دهان داعش، تروریست ها و دشمنان خواهد خورد، همه شهدا نور چشم هستند اما شهادت مراتبی دارد؛ شهدای مدافع حرم عنوان مهاجرت برای جهاد در راه خدا را دارند.

آیت الله خاتمی با بیان این که بر اساس روایات جهاد دری از درهای بهشت که خداوند برای بندگان خاص خود باز می کند، ابراز داشت: اولیای خاص الهی توفیق هجرت و جهاد پیدا می کنند، شهادت شهید حججی حال و هوای کشور را عاشورایی کرده است./1323/۲۰۱/ص

ارسال نظرات