۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۲۰۶۳۳
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

حج ابراهیمی ضامن بقای دین و امنیت جهان اسلام است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری برگزاری حج ابراهیمی را ضامن حفظ اتحاد و امنیت جهان اسلام خواند و گفت: اگر مسلمانان علاقه مند به بقای دین اسلام و حفظ امت اسلامی هستند باید دست از هر نوع تفرقه ای برداشته و با نمایش وحدت و یکرنگی خود در مراسم حج به امنیت پایدار برسند.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: حج به عنوان یکی از ارکان دین تاثیر بسزایی در وحدت و همدلی امت اسلامی و به تبع آن امنیت جامعه اسلامی دارد.

وی افزود: بجا آوردن فریضه واجب حج و طواف امت مسلمان به دور خانه خدا به صورت عملی یکدست و یکرنگ بودن مسلمانان را به جهانیان نشان داده و ندای توحید را طنین انداز می کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اثرات نمایش وحدت امت اسلامی در فریضه حج، گفت: این نمایش وحدت ضامن امنیت و قدرت جوامع اسلامی در مقابل جهان الحاد است.

وی توضیح داد: ترکیب افرادی که در حج تمتع حاضر می شوند متشکل از امم مختلف از سراسر جهان است که با رنگ، نژاد و زبانهای گوناگون حول محور توحید و عبودیت در گرداگرد خانه خدا جمع شده و با هم ملاقات می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری تاکید بر عدم خالی ماندن خانه خدا از زائر را نشان از توجه دین اسلام به حفظ امت واحده اسلامی دانست و ادامه داد: بر اساس کلام الهی در زیارت خانه خدا برای زائران منافعی نهفته است.

وی در ادامه گفت: این منافع می تواند اعم از منافع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی باشد، چرا که حضور یکپارچه مردم در حول کعبه و تاکید بر یگانگی آنان می تواند متحد بودن جامعه اسلامی را به سراسر جهان مخابره کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر برگزاری ابراهیمی فریضه حج که همراه با اعلام بیزاری و برائت از مشرکین است، تاکید داشته و دارند.

وی برگزاری حج ابراهیمی را ضامن حفظ اتحاد و امنیت جهان اسلام خواند و افزود: اگر مسلمانان علاقمند به بقای دین اسلام و حفظ امت اسلامی هستند باید دست از هر نوع تفرقه ای برداشته و با نمایش وحدت و یکرنگی خود در مراسم حج به امنیت پایدار برسند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری با اشاره به منافع زیاد اقتصادی حج برای آل سعود، گفت: نمی توان منکر چنین بهره برداری های اقتصادی آل سعود از خادمی حرمین شریفین شد، اما کسانی که به زیارت واجب خانه خدا می روند می توانند از خرید سوغاتی در این کشور خودداری کنند.

وی تصریح کرد:زائران خانه خدا از زیارت مستحبی تا دست برداشتن آل سعود از ظلم و تجاوز به سرزمینهای اسلامی اجتناب کنند./936/ت302/ب1

ارسال نظرات