۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۲۱۱۸۱
آیت‌الله سعیدی:

تجاوزگری خصلت همیشگی دولتمردان آمریکایی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ائمه معصومه(ع) با تجاوزگری مخالف بوده و بیان می کنند که نشر ارزش ها باید از طریق تسخیر قلوب و افکار صورت گیرد، گفت: تجاوزگری خصلت همیشگی دولتمردان آمریکایی از جمله ترامپ است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار با جمعی از نیروهای قرارگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات محراب حرم مطهر برگزرا شد با اشاره به اینکه خداوند در آیه 13 سوره جاثیه می فرماید« وَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ جَميعاً مِنْهُ إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ» یعنی آنچه در آسمان ها و آنچه در این زمین است همه را که ( وجود و حفظ و تدبیرشان ) از اوست به سود شما مسخر نمود حقّا که در این ( تسخیر ) نشانه هایی ( از توحید و قدرت و رحمت او ) است برای گروهی که می اندیشند.

وی افزود: این آیه قرآن کریم نشان می دهد که خداوند آنچه در آسمان و زمین است مسخر انسان کرده تا انسان با استفاده از این منابع بتواند زندگی خود و ابناء بشر را اعتلا ببخشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: متأسفانه در جامعه جهانی امروز شاهد هستیم که از این نعمات از جمله نعمت تسلط بر آسمان برای تجاوزگری و قتل و غارت استفاده می شود در حالی که هدف از این  نعمات از جمله تسخیر آسمان در ید انسان، این است که انسان به واسطه این نعمات بتواند در مسیر کسب کرامت انسانی حرکت کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروزه کشورهای مانند آمریکا از سلطه ای که بر نعمت ها داشته سوء استفاده کرده و خصلت تجاوزگری و فتح نظامی جز روحیات دولتمردان آمریکایی است، گفت: ترامپ نیز از این خصلت مستثنی نیست و می خواهد با روحیه نظامی و فتح نظامی به دیگران سلطه و حکمفرمایی کند و این نشان از روحیه نژاد پرستی دولتمردان آمریکایی علیرغم شعارهای حقوق بشری آنها دارد.

وی افزود: در دوران اهل بیت(ع) نیز این بزرگواران از فتوحات سپاه اسلام راضی نبودند چرا که فتح نظامی و تجاوز نمی‌تواند کاربردی داشته باشد بلکه حمله باید راهبردی و با رویکرد تسخیر افکار باشد تا بتواند ماندگار شود و قلب مردم را نسبت به توحید و خداپرستی نرم کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: به برکت مقاومت و رشد سربازان اسلام جبهه‌های نبرد با ظالم امروز نه فقط در جمهوری اسلامی بلکه در مرز های فلسطین، سوریه، لبنان و کشورهای دیگر توسعه یافته است چرا که به تعبیر قرآن کریم مسلمان ظلم‌پذیر و ظالم نیست.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر انگیزه های تشکیل پدافند هوایی گفت: یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های تشکیل پدافند هوایی مراقبت از امنیت کشور است و اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از امن‌ترین آسمان‌ها جهان است نشانه اقتدار نظام بوده چرا که روزانه هزار پرواز در آسمان این کشور با اجازه نظام اسلامی انجام می‌شود و اینکه هیچ پرنده‌ای حق تردد بدون اجازه در آسمان کشور را ندارد نشان از قدرت حاکمیت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به عملیات موفق دستگیری ریگی در آسمان و فرود آوردن پهباد آمریکایی گفت: این دستاوردها نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی است هر چند این کشور به دنبال تجاوز به هیچ کشوری نیست و ندای صلح و امنیت را سر می‌دهد اما اقتدار و آمادگی نظامی به عنوان یک اولویت مهم در نظام مطرح و مورد تأکید است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رزمایش‌ها راهکاری برای نمایش اقتدار و افزایش آمادگی است، افزود: دین اسلام احترام ادیان مختلف را حفظ می‌کند و باید دقت کرد که اسلام دین خواستار صلح و امنیت برای تمامیت جهان است اما این موضوع به معنای بی‌توجهی نسبت به تهاجم دشمن نیست.

آیت الله سعیدی یادآور شد: باید قدردان ولایت فقیه باشیم چرا که تا کنون با تکیه بر ولایت توانسته ایم در راه خود ثابت قدم باشیم و اگر تبعیت از ولایت فقیه استمرار داشته باشد حرکت مردم در مسیر اسلام نیز استمرار خواهد داشت./968/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات