۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۲۲۸۱۶
در روستای محروم دربند گیفان؛

اردوی جهادی طلاب مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: اردوی جهادی تبلیغی و عمرانی طلاب و اساتید این مدرسه علمیه در روستای محروم دربند گیفان برگزار شد.
گروه جهادی گروه جهادی مدرسه علمیه امام خامنه ای بجنورد

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری اردوی جهادی طلاب و اساتید این مدرسه علمیه در یکی از روستاهای محروم خراسان شمالی خبر داد و افزود: گروه تبلیغی جهادی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد دو شهریورماه امسال عازم روستای محروم دربند از توابع گیفان شد و تا ششم این ماه به مدت 5 روز در این روستا مستقر بود.

وی با بیان اینکه اعضای شرکت‌کننده در این اردوی جهادی 16 نفر از اساتید و طلاب این مدرسه علمیه بودند، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این گروه جهادی، اضافه کرد: انجام کارهای تبلیغی اعم از برگزاری نماز جماعت، دیدار با مردم، برگزاری زیارت عاشورا و سایر برنامه‌های مذهبی ازجمله فعالیت‌های گروه جهادی تبلیغی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد در روستای دربند گیفان بود.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: ویزیت و معاینه پزشکی 60 نفر از اهالی روستا به‌ویژه دانش‌آموزان از سوی دکتر جعفری، چشم‌پزشک به‌صورت رایگان و اهدای 15 عدد عینک رایگان به افراد نیازمندی که مشکل بینایی داشتند از دیگر اقدامات این گروه جهادی بود.

وی پیگیری و اقدام برای عمل جراحی چشم یکی از دانش‌آموزان روستا به‌صورت رایگان را یکی دیگر از اقدامات گروه جهادی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد ذکر و اظهار کرد: اگر در مورد مشکل چشم این دانش‌آموز اقدام نمی‌شد به احتمال زیاد در آینده نزدیک دچار کوری می‌شد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های عمرانی برای یک خانواده تحت پوشش بهزیستی در این روستا که دارای دو فرزند معلول بود یکی دیگر از اقدامات این گروه جهادی بود، خاطرنشان کرد: در این عملیات عمرانی آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی منزل این خانواده صورت گرفت و شناژبندی و تیغه کشی دیوارها طی این چهار روز انجام و حدود 65 متر بنای مفید به این خانواده محروم تقدیم شد.

وی ادامه داد: صحبت با خیران روستا و جمع‌آوری کمک برای ساخت این خانه اعم از سیمان، سنگ، لوله، بلوکه سیمانی و غیره، نصب پرچم‌های «یا حسین» و «یا صاحب‌الزمان» و «مرگ بر آمریکا» در محل پروژه و کوچه‌های روستا و نصب بنر اردوی جهادی مدرسه در محل حسینیه روستا از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این گروه جهادی بود.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: همچنین گفت‌وگوی چهره به چهره با اهالی روستا و تبلیغ رودررو، اجرای برنامه‌های تبلیغی برای کودکان و دادن جایزه و رفتن به زیارت دسته‌جمعی بقعه ایوب نبی (ع) در فاصله 20 کیلومتری روستا برخی دیگر از فعالیت‌های گروه جهادی این مدرسه علمیه در روستای دربند گیفان بود./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات