۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۲۳۰۵۴
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ غدیر نسخه شفابخش برای رفع بحران های جهانی است

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز جامعه بشری نیازمند و تشنه معارف دینی و الهی است، گفت: غدیر به عنوان نسخه ای شفابخش می تواند راه حلی ارزشمند برای رفع بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه بشری باشد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز در جلسه برگزاری جشن ولایت علوی در این شهرستان از غدیر به عنوان هویت و شناسنامه شیعه یاد کرد و با بیان این که تقویت غدیر به معنای تقویت دین و اسلام ناب است، گفت: یکی از بهترین راه های حفظ و گسترش دین، تقویت موضوع غدیر در جامعه است.

وی از نعمت ولایت به عنوان مهم ترین دستاورد جریان غدیر یاد کرد و با بیان این که امروز تقویت موضوع غدیر با حفظ و تقویت ولایت محقق خواهد شد، افزود: ولایت و رهبری عامل عزت و عظمت جامعه اسلامی و  همچنین سدی محکم در برابر توطئه افکنی های دشمنان است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که خدشه دار کردن جریان غدیر یکی از توطئه های دشمنان اسلام ناب است، گفت: دشمن تلاش می کند با کمرنگ کردن و بی اهمیت جلوه دادن موضوع غدیر اصل دین را دچار خدشه کند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که ولایت که برگرفته از موضوع غدیر است امروز محور و رکن اصلی نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی بدون ولایت و رهبری در مسیر صحیح نخواهد بود و منحرف خواهد شد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که ولایت عامل خنثی شدن توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: دشمن همه تلاش خود را برای خدشه دار کردن جایگاه ولایت در جامعه اسلامی به کار گرفته اما با هوشیاری و بصیرت مردم این توطئه ها خنثی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل فتنه ها و بحران های امروز کشورهای اسلامی را نبود ولی و رهبر عنوان کرد و با بیان این که ولایت فقیه عزت آفرین و وحدت بخش است، بیان داشت: دشمن همواره از نقش مهم و ریشه ای ولایت فقیه در حفظ نظام اسلامی در هراس بوده است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که نظام اسلامی در سایه سار ولایت و رهبری به عزتی وصف ناشدنی دست پیدا کرده است، گفت: اگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ولایت و رهبری نبود امروز این نظام دینی از جایگاه فعلی برخوردار نبود.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است، افزود: تبیین و ترویج مسأله غدیر یک امری اساسی و حیاتی است که آحاد جامعه اسلامی باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که پیام غدیر برای جامعه امروز پیروزی و تبعیت محض از ولایت فقیه است، تصریح کرد: امروز تحقق رهنمودهای ولی فقیه یکی از مهم ترین وظایف جامعه است، چون راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی حرکت در مسیر ولایت است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که تلاش دشمن برای کمرنگ کردن جایگاه ولایت در میان مردم شکست خورده است، گفت: عشق به ولایت و رهبری در قلوب ملت بزرگ ایران نهادینه شده و با توطئه دشمنان این پیوند عمیق کمرنگ نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران از غدیر به عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر روی زمین یاد کرد و با بیان این که خداوند با دستور به پیامبر گرامی اسلام شخصیتی را به جانشینی ایشان برگزید که سیره و گفتمان وی امروز راه حل بسیاری از مشکلات و بحران های جهان است، تصریح کرد: امروز همه ما در برابر ترویج پیام غدیر در جامعه مسؤولیت داریم و باید نسبت به انتشار این فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که عید غدیر افتخار شیعیان است، بیان داشت: این روز ارزشمند عاملی برای پیوند و همبستگی امت اسلامی به منظور شکست توطئه ها و نقشه های دشمنان اسلام ناب در جهان است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در ادامه سخنان خود از غدیر به عنوان سندی محکم و متقن برای تمسک به امامت و ولایت یاد کرد و افزود: غدیر یکی از حوادث مهم، بزرگ و تاریخی اسلام است که آینده اسلام و سرنوشت بشریت را شکل داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید از همه ظرفیت های موجود به منظور جهانی شدن فرهنگ غدیر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: موضوع غدیر و ارزش های حاکم بر آن نباید تنها به کشورهای اسلامی محدود شود بلکه باید دایره آن جهانی شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امروز جامعه بشری نیازمند و تشنه معارف دینی و الهی است، تصریح کرد: غدیر به عنوان نسخه ای شفابخش می تواند راه حلی ارزشمند برای رفع بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه بشری باشد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز جامعه بشری از گرفتار شدن در برخی از معضلات و بحران های فرهنگی و اجتماعی رنج می برد، گفت: دنیای امروز غرق در مسائل مادی است و تنها با تکیه بر فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش غدیر می تواند از باتلاق مشکلات و بحران ها بیرون آید.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که اسلام ناب برای هر مسأله ای در جهان راه حلی مناسب پیش بینی کرده است، افزود: امروز مهم ترین راه حل بحران های جهانی اتصال به معارف ناب الهی و دینی به ویژه فرهنگ ارزشمند غدیر است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهربا تأکید براین که علمای اسلام باید تلاش کنند تا دشمنان نتوانند به بهانه مسائل حاشیه ای بذر تفرقه و اختلاف را در میان امت اسلام بکارند، بیان داشت: امروز بهره گیری از معارف قرآن و اهل بیت(ع) راه برون رفت از مشکلات و بحران های فعلی است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات