۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۴۴۳۲
رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب:

اقدام فوری برای تشکیل هسته‌های مقاومت در میانمار صورت گیرد

حجت‏ الاسلام احمدی شاهرختی گفت: اگر جهان اسلام نیروی واکنش سریع و یک ناتوی اسلامی داشت، کسی جرأت نمی‌کرد در نیجریه، میانمار و بحرین اقدامی به منظور تحقیر مسلمانان انجام دهد.
میانمار

حجت‏ الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی، رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن اظهار تأسف از فاجعه نسل‌کشی مسلمانان در کشور میانمار و اقدام وحشیانه دولت این کشور علیه مسلمانان آن، گفت: جهان امروز شاهد نسل‌کشی در کشورهایی است که مستکبرین و سودجویان به طور کاملاً حساب شده گروهی از مسلمانان را از کشور و موطن خود بیرون می‌کنند.

وی افزود: مسئله میانمار دل همه انسان‌هایی که خارج از جبهه اسلام دوستدار و خواهان عدالت و انسانیت هستند به درد می‌آورد و آزادی‌خواهان جهان را مصمم می‌کند تا تلاشی در راستای باورهای انسانی خود و در حمایت از مردم مظلوم میانمار داشته باشند.

رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه مسلمانان بی‌پناه روهینگیا تحت هجمه شدید بوداییان افراطی هستند، باید دید پشت پرده این جنایات چه کسانی حضور دارند و دستور این عملیات وحشیانه از کجا صادر می‌شود.

وی با اشاره به مصاحبه‌ای که با یکی از اخراجیان میانماری گرفته شده بود، ابراز داشت: در مصاحبه با این فرد، نقل شده که حرف افراطی‌های بودایی فقط یک جمله است که شما میانماری نیستید، اشغال‌گر هستید و باید از سرزمین ما خارج شوید، شما بنگالی هستید.

حجت‏ الاسلام احمدی شاهرختی با بیان اینکه شبیه این جمله در جایی دیگر در غرب آسیا فراوان تکرار شده است، عنوان کرد: اشغال‌گران صهیونیست در اشغال فلسطین همین حرف را به مسلمانان می‌زدند که شما اشغال‌گر هستید و باید از سرزمین ما خارج شوید.

وی با بیان اینکه مسئله اشغال فلسطین و اشغال میانمار، در ارتباط سیاسی با یکدیگر هستند، گفت: به سادگی می‌توان صهیونیست‌ها را یکی از پشتیبانان این کشتار وحشیانه نام برد زیرا از این معادله سیاسی سود زیادی نصیب آنها می‌شود.

نقطه اتصال قوی بین ارتش رهایی بخش میانمار و داعش در غرب آسیا وجود دارد

رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اسناد موجود ارائه شده توسط سفیر ایران در تایلند، تأیید کرد: مطابق این اسناد، مسلمانان اولین کسانی بودند که وارد حوزه جغرافیایی کشور میانمار شدند و بودایی‌ها پس از مسلمانان وارد مناطق غربی میانمار شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: زمانی بر میانمار گذشت که مسلمانان میانماری که از اقلیت‌های این کشور محسوب می‌شدند، می‌توانستند به دلیل عده زیاد، رسمیت پیدا کنند اما دست‌هایی از ناحیه انگلیس و دیگر زورگویان در کار بود که مانع این اتفاق شد، به این ترتیب ظلمی تاریخی در حق مردم مسلمان میانمار صورت گرفت.

حجت‏ الاسلام احمدی شاهرختی ابراز داشت: درباره مسئله کشور میانمار باید واکاوی صورت بگیرد و معلوم شود که این افراد اشغالگر نیستند تا سودجویان این معادله که صهیونیست‌ها هستند به اهداف شوم خود نرسند و ناکام بمانند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره میانمار که فرمودند مسئله این کشور باید از راه حقوقی پیگیری شود، گفت: مهمترین بحث حقوقی این است که ما ثابت کنیم اینها اشغالگر نیستند، دومین نکته ارتشی است که علیه مردم مظلوم میانمار تشکیل شده و ظلم‌هایی فاحش در حق مسلمانان روهینگیایی روا می‌دارد.

صدور بیانیه و محکوم کردن کافی نیست

رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اسناد موجود، گفت: حامی حملات در کشور میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی، عربستان سعودی است؛ به عبارتی نقطه اتصال قوی بین ارتش رهایی بخش میانمار و داعش در غرب آسیا وجود دارد به علت اینکه این منطقه با نفت، گاز، منابع زیرزمینی غنی موجود در آن و مشرف بودن به دریا می‌تواند پایگاه مهم اقتصادی عربستان سعودی باشد.

وی افزود: پشت صحنه تراژدی غم‌بار میانمار عربستان سعودی و صهیونیست‌ها هستند که وصل به قدرت سیاسی استکباری هستند به همین علت وقتی در شورای امنیت علیه ظلم به مسلمانان روهینگیا لایحه داده ‌می‌شود، در مقابل آن می‌ایستند و علت سکوت جامع جهانی این است که همگی دست‌شان در دست یکدیگر است.

حجت‏ الاسلام احمدی شاهرختی با تأکید بر اینکه عربستان، نیروی صهیونیست‌ است، گفت: عربستان سعودی با یاغی‌گری علیه یمن و کشورهای مظلومی مانند بحرین نقشه‌های شوم آمریکا، صهیونیست و استکبار جهانی را علیه شیعیان پیاده می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی باید خود را در برابر این اقدامات وحشیانه مسئول بدانند و صدور بیانیه و محکوم کردن کافی نیست، تصریح کرد: سازمان کنفرانس همکاری‌های اسلامی در برابر جنایات علیه مظلومین میانمار باید موضع جدی بگیرد و راه‌کارهای عملی ارائه دهد.

سکوت علمای جهان اسلام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست

رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه ابراز داشت: لازم است هر یک از کشورهای اسلامی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی خود، دولت میانمار را به لحاظ اقتصادی تحریم کنند و اعلام این تحریم‌ها رسماً از ناحیه سازمان کنفرانس همکاری‌های اسلامی صورت بگیرد.

وی با اشاره به هویت سازمان کنفرانس همکاری‌های اسلامی سازمان، عنوان کرد:در واقع ماهیت این سازمان مقابله با ظلم در برابر صهیونیست‌ها بوده است. حال که در میانمار رد پای صهیونیست‌ها دیده می‌شود و تسلیح ارتش میانمار به دست صهیونیست‌ها صورت گرفته و رسماً اعلام کرده که به این کار ادامه خواهد داد، سازمان کنفرانس همکاری‌های اسلامی باید با توجه به موجودیت و نقش خود، عمل مؤثر و دقیقی داشته باشد.

حجت‏ الاسلام احمدی شاهرختی با بیان اینکه سکوت علمای جهان اسلام در جهت حمایت از مسلمانان میانماری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، عنوان کرد: علمای جوامع مسلمان باید به حمایت از مردم مظلوم در هر نقطه از جهان قیام کنند.

دادگاه‌های ایران به لحاظ حقوقی می‌توانند سران میانمار را به محاکمه بکشانند

وی در ادامه تصریح کرد: ما نیز باید در حوزه‌های مختلف مانند نظامی اقدام کنیم؛ اگر جهان اسلام نیروی واکنش سریع و یک ناتوی اسلامی داشت، کسی جرأت نمی‌کرد در نیجریه، میانمار و بحرین اقدامی به منظور تحقیر مسلمانان انجام دهد.

رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد هسته‌های مقاومت در میانمار باید اقدام عاجل شود، گفت: خداوند مظلومی را که از خود دفاع نکند، نمی‌بخشد. اینها حتی اگر قرار است کشته شوند باید بجنگند و با تشکیل هسته‌های مقاومت در برابر ظلم بایستند زیرا هیچ گروه و قومی به جز ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم نتوانسته حق خود را بگیرد. مردم میانمار اگر بخواهند آزاده زندگی کنند و آزاده بمیرند باید در برابر ظلم‌ بایستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه قضایی نیز دادگاه‌های ایران به لحاظ حقوقی می‌توانند سران میانمار را به محاکمه بکشانند، قطعاً با هماهنگی همه دستگاه‌های جهان اسلام این کار شدنی است. جهان اسلام با عزم راسخ می‌تواند کارهای زیادی برای تسریع در حل این مشکل می‌تواند انجام دهد، در غیر این صورت در این تراژدی، داعشیان فراری از سوریه و عراق متوجه این منطقه‌ شده و کشوری داعشی را با عنوان اسلامی در آنجا شکل می‌دهند که متأسفانه نشانه‌های این غده سرطانی کماکان در این منطقه ظاهر شده است./966/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات