۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۲۸۵۶۵

پیوستن چندین بخش از دانشگاه اندونزی به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

تعدادی از بخش های دانشگاه محمدیه اندونزی در راستای همکاری های مشترک میان کشورهای اسلامی به «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام» پیوستند.
 ۱۳ شعبه دانشگاه محمدیه اندونزی به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام پیوستند

به گزارش خبرگزاری رسا، ۱۳ شعبه مختلف از دانشگاه محمدیه اندونزی با هدف تقویت، توسعه و ارتقای همکاری های علمی و تحکیم جایگاه علمی بر اساس یادداشت تفاهمی با حضور عباس قنبری باغستان، رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شرق آسیا، به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام پیوستند.

رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این یادداشت تفاهم در خصوص افزایش همکاری های علمی، ارتقاء شناخت متقابل، تبادل اندیشه علمی، دانشگاهی و تبادل نیروی انسانی مورد امضاء قرار گرفته است.

قرار گرفتن نشریات علمی و پژوهشی این دانشگاهها در پایگاه استنادی جهان اسلام، رتبه بندی این دانشگاه ها و کمک به آنها برای ارتقاء رتبه علمی در سطح منطقه ای و بین المللی، اولویت شاخص بندی مجلات این دانشگاهها، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته اندونزیایی به جامعه بین المللی و برگزاری کارگاه های آموزشی و تحقیقاتی علم سنجی و علم شناسی ویژه اساتید اندونزی از جمله مهمترین حوزه هایی است که طرف اندونزیایی می تواند براساس این تفاهم نامه از پایگاه استنادی جهان اسلام دریافت کند.

دانشگاه محمدیه در پالانکارای، پالمبانگ، پالمبانگ استیکز یولیا، کالیمانتان تیمور، بوگور، بانجارماسین، تانگارانگ، جاکارتا، پونورونگ، محمدیه پالو، کالج داروسازی محمدیه در تانگارانگ، پورورکرتو، مدرسه مدیریت انفورماتیک و علوم کامپیوتر محمدیه در جاکارتا دانشگاههایی هستند که با امضاء این یادداشت تفاهم به دنبال توسعه همکاری های خود با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هستند.

این یادداشت تفاهم که برای یک دوره پنج ساله معتبر است، از سوی محمد جواد دهقانی رییس پایگاه استنادی جهان اسلام و روسای هر یک از این دانشگاه و با حضور رایزن علمی ایران در شرق آسیا امضا شد.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک موسسه آموزش عالی است که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران تاسیس و از سوی وزاری آموزش آموزش عالی و تحقیقات سازمان همکاری اسلامی که در سال 2008 در باکو، پایتخت آذربایجان برگزار شد، نیز مورد تایید قرار گرفته است.

دانشگاه محمدیه زیر نظر وزارت امور مذهبی اندونزی است و بیش از 170 شعبه در این کشور دارد.

پس از امضاء این یادداشت تفاهم ها، عباس قنبری باغستان رایزن علمی ایران در شرق آسیا بیش از 40 عنوان کتاب علمی و دانشگاهی در زمینه های مختلف را که از سوی پژوهشکده اسلام و غرب تدوین شده بود، به مقامات این دانشگاهها اهدا کرد که با استقبال آنها مواجه شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات