۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۵۲۹۶۱۷
همزمان با دوازدهم محرم الحرام صورت گرفت؛

برگزاری اجتماع بزرگ «رهروان زینبی» در مشهد و طرقبه

در ویژه برنامه «رهروان زینبی» که در راستای تکریم مجاهدت های بانوان انقلابی پیرو حضرت زینب(س) در مشهد برگزار شد، آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام والمسلمین رییسی به ایراد سخنرانی پرداختند.
رهروان زینبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم و فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع)، ویژه برنامه استانی اجتماع عظیم «رهروان زینبی» با حضور بانوان ولایی مشهد و طرقبه برگزار شد.

در این ویژه برنامه که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و در راستای تکریم مجاهدت های بانوان انقلابی پیرو حضرت زینب(س) در پایانه معراج مشهد مقدس و بقعه مبارکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه، به ترتیب در نوبت های صبح و غروب برگزار شد، آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و حجت الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در نوبت صبح این اجتماع در محل پایانه معراج مشهد مقدس، علاوه بر سخنرانی آیت الله علم الهدی، برنامه هایی همچون شعرخوانی شاعر آیینی، حجت الاسلام سید روح الله مؤید و مدیحه سرایی حجت الاسلام سید جعفر ماهرخسار نیز در مدح مقام شامخ حضرت زینب(س) برگزار شد.

آیت الله علم الهدی در این مراسم، فعالیت سیاسی اجتماعی زنان در کنار اولویت دادن به کیان خانواده را یکی از ضرورت ها و نیازهای جامعه اسلامی قلمداد کرد و گفت: رسالت اصلی بانوان، انسان سازی است و انسان در کانون خانواده ساخته می شود اما این مسأله به آن معنا نیست که ما بگوییم از دیدگاه اسلام زن در عرصه های اجتماعی دارای هیچ موقعیتی نیست و هیچ تکلیف وظیفه اجتماعی و سیاسی ندارد.

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به نقش الگویی حضرت زینب(س) در جریان نهضت حسینی و تداوم و بقای قیام عاشورا، یادآور شد: بعضی موقعیت های اجتماعی نقش آفرینی فعال بانوان را می طلبد و آنها باید نقش ایفا کنند چون در آن موقعیت خاص کاری از مردان ساخته نیست.

در نوبت عصر نیز اجتماع بانوان انقلابی در بقعه مبارکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه برگزار شد که حجت الاسلام ولمسلمین سید ابراهیم رییسی در این مراسم اظهار کرد: برنامه ریزی سیدالشهدا(ع) برای همراهی زنان و کودکان در جریان قیام کربلا، نشان دهنده تأثیرگذاری بانوان، به ویژه حضرت زینب(س) در این مسیر است؛ که اگر تلاش‌های آن حضرت نبود، پیام عاشورا در کربلا می‌ماند و نسل‌ها و عصرها با این پیام آشنا نمی‌شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به الگوگرفتن زنان انسان ساز انقلاب اسلامی از حضرت زینب(س)، به دیدار خود با مادر و همسر شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی اشاره کرد و گفت: در دیدارهای خود با همسر و مادر شهید محسن حججی این را یافتم که این دو بانوی بزرگوار با صبر زینبی خود، این شهید مدافع حرم را یاری و پشتیبانی کردند. این دو بانوی گرانقدر گفتند که از حضرت زینب(س) خواسته‌اند تا دشمن هرگز اشک آنها را نبیند./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات