۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۵۳۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اتحاد مسؤولان خشت زیرین بقای نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اتحاد، همراهی و وحدت رویه مردم و مسؤولان کشور در رده‌های مختلف خشت زیرین بقای نظام اسلامی است و از نگاه امام علی (ع) اگر این مهم در جامعه نهادینه شود نظام و حاکمیت اسلامی تضمین پیدا می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به آثار و نتایج همراهی و اتحاد مردم و مسؤولان، اظهار کرد: عدالت گرایی یکی از ثمرات همراهی و هم گامی مردم و مسؤولان با هم است.

وی افزود: جامعه‌ای که بر اساس محور حق و حقیقت و دین و دیانت شکل گرفته و حق، مسؤولان و مردم را به یکدیگر گره زده است، در چنین فضایی نشانه‌های عدالت آشکار و برقرار خواهد شد؛ زیرا هم مسؤولان حق‌شناس و عدل شناسند، هم مردم به والیان و حاکمان اعتماد و اطمینان دارند و هم عدالت معیار برپایی حکومت حق است و عدالت میزان و معیار حاکمان شایسته و خداباور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی سنت پذیری را یکی دیگر از ثمرات همراهی و اتحاد دانست و گفت: بر اساس رعایت حقوق متقابل بین دولت و ملت است که سنت‌های پایدار پیامبر (ص) در جامعه نمود و ظهور پیدا می‌کند و تاروپود جامعه بر اساس سیره و سنت آن حضرت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این صورت جامعه محمدی بر اساس اندیشه ناب مؤسس آن خود را در معرض دیگران قرار می‌دهد و همگان را به سمت و سوی خود فرامی‌خواند؛ چراکه «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه».

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: جامعه همدل مجرای سالمی برای جریان سنت‌های پیامبر (ص) و شکل‌گیری رفتار، اخلاق و برخوردهای فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بر اساس آن سنت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تداوم نظام اسلامی را دیگر ثمره همراهی و اتحاد مسؤولان و مردم دانست و گفت: اتحاد بین دولت و ملت خشت زیرین بقای نظام اسلامی است، از نگاه امام علی (ع) اگر این مهم در جامعه نهادینه شود نظام و حاکمیت اسلامی تضمین پیدا می‌کند و عَلَم عدل و حق به اهتزاز درمی‌آید و مانند آبی که جریان اصیل خود را پیدا می‌کند هرگونه خار و خاشاک را از مسیر خود کنار می‌زند و مسیر خود را باصلابت و سلامت تداوم می‌بخشد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات