۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۳۶۳۲۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

همایش اربعین حسینی باید نماد اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان باشد

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه همایش باشکوه اربعین حسینی باید نماد اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان باشد، گفت: اربعین نشان از امت واحد دارد؛ از این رو نباید با بذر تفرقه از هم گسسته شود.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، امروز در موکب امام رضا(ع) واقع در عمود 285 نجف اشرف به سخنرانی پرداخت و گفت: ظهور امام زمان(عج) وعده قطعی خداوند به مردم است که محقق خواهد شد.

وی افزود: مردم در تعجیل و تاخیر ظهور امام زمان(عج) نقش اساسی دارند و مهمترین فلسفه غیبت و طولانی شدن این امر بی لیاقتی مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه شهادت سایر امامان معصوم(ع) نتیجه قدرنشناسی مردم و عدم شناخت آنان نسبت به اولیای الهی بوده است، ابراز کرد: خداوند متعال تا زمانی که مردم لیاقت نداشته باشند به امام زمان(عج) اجازه ظهور نمی‌دهد و این لیاقت با تربیت و رشد مردم میسر می‌شود.

استاد حوزه علمیه اربعین را سفره‌ای پربرکت دانست و گفت: مهمترین فلسفه اربعین تربیت و رشد خود انسان است امام عصر(عج) یارانی عمارگونه نیاز دارند تا اهل مقاومت و ایستادگی باشند.

این خطیب مشهور با تاکید براینکه حق همیشه پیروز است، عنوان کرد: برخی تصور می‌کنند که مسلمانان نمی‌توانند در برابر عده و عده دشمنان از نظر فرهنگی، اقتصادی، نظامی و غیره ایستادگی کرده و مبارزه کنند در حالی که با اندک تاملی به حماسه عاشورا می‌توان به این نتیجه دست یافت که کمیت افراد در پیروزی حق علیه باطل کمتر اثری نداشته و حق همیشه پیروز میدان است.

وی با بیان اینکه زائران اربعین باید در این سفر نورانی از خداوند متعال شعور طلب کنند، گفت: شعور اربعین استقامت، پایداری و اطاعت از خداوند متعال است تا بدین وسیله ظهور محقق شود. اربعین تداوم انقلاب اسلامی است، امام راحل با اعتقاد به اربعین انقلاب را تداوم بخشید و امروز ما شاهد صدور انقلاب در منطقه و جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: زائران اربعین حسینی نباید اهل گناه باشند بلکه آنان باید با خدمت به مردم عاملی برای اتحاد و انسجام جامعه اسلامی به شمار آیند، اربعین نشان از امت واحد دارد که نباید با بذر تفرقه از هم گسسته شود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات