۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۸۱۴۱
آیت الله صدیقی:

هدف داعش ایجاد حصار امن برای رژیم صهیونیستی بود

امام جمعه موقت تهران گفت: داعش با نقشه آمریکایی، صهیونیستی، عبری و دیگر خائنان منطقه دست به دست هم قصد داشتند جبهه مقاومت را تنگ کرده و حصار امنی برای اسرائیل غاصب درست کنند. 
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه شهدای حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از میوه‌های شیرین شهادت امام حسین(ع)، رویش نماز است، همان طورکه در زیارت وارث شهادت می‌دهیم ایشان با انقلاب و نهضت و خون پاکش نماز را اقامه کردند و برپا داشتند پس ما نیز به خاطر امام حسین(ع) به نمازمان توجه کنیم.

وی افزود: نماز ستون است اما این ستون نیاز به پایه دارد و آن خون امام حسین(ع) است. نماز را باید با دل پاک، زبان پاک، لباس پاک و ادب و حضور قلب و توجه به پروردگار عالم به جا آورد. نماز سخن گفتن با پروردگار عالم است.

زیارت‌نامه، فرهنگ ارتباط با ولی مطلق خداست

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: همچنین می‌توانیم با ائمه صحبت کنیم، اما ائمه خودشان خواستند با ادب حضور و متناسب با محضر مبارک خلیفه خدا سخن بگوییم از این جهت زیارت‌نامه ها فرهنگ ارتباط با ولی مطلق خداست و به زائر یاد داده که در حریم حرم آل الله باید حال سخن انسان متفاوت از زمانی باشد که با دیگران سخن می‌گوید زیرا در حالت زیارت انسان آماده دریافت معرفت است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال زیارت اگر معارف بلند به صورت جرعه‌های عرفانی به قلب انسان تزریق شود، انسان آمادگی لازم را برای دریافت معارف دارد. بسیاری از علما و عرفا در زیارت‌نامه‌ها به اسراری دست یافتند که در وادی های دیگر نمی‌توان به آن دست یافت‌، یکی از آنها زیارت اربعین امام حسین(ع) است.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: مقدمه این زیارت مبنای زیارت وارث است. در زیارت وارث اسامی انبیای پیشین وارد شده که امام حسین(ع) به عنوان وارث همه انبیا معرفی شده است اما در زیارت اربعین صفات انبیا بیان شده تا امام حسین(ع) را با صفات برجسته عرشی زیارت کنیم.

فلسفه نهضت امام حسین ایجاد فرهنگ سالم و مبارزه با فرهنگ فاسد است

وی بیان داشت: فلسفه نهضت امام حسین(ع) ایجاد فرهنگ سالم و مبارزه با فرهنگ فاسد است. جنگ سخت امام حسین(ع) با جنگ نرم همراه بود. هیچ یک از امامان ما مانند امام حسین(ع) جنگ و مصیبت نداشتند ولی امام با همه مصیبت‌ها وقتی وارد معرکه شد جنگی نمایان کرد که تاریخ بشر نظیر شجاعت‌های ایشان را سراغ ندارد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: امام زمان(عج) از جهت شجاعت بسیار شبیه به جد بزرگوارشان امام حسین(ع) هستند و ایشان نیز در زمان ظهورشان ۱۳ جنگ خواهند داشت. شجاعت امام حسین(ع) در زمان ظهور در آیینه وجود امام زمان(عج) نمود پیدا می‌کند.

قیام و جنگ امام حسین کار نظامی نبود بلکه کار فرهنگی بود

وی افزود: قیام و جنگ امام حسین(ع) کار نظامی نبود بلکه کار فرهنگی بود. اطراف امام حسین(ع) را گرگ‌های خون خوار، حرام زاده و بی رحم گرفته بود که یک قسمت آن همین داعشی‌ها بودند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: داعشی ها مطمئن بودند با نقشه آمریکایی، صهیونیستی، عبری و دیگر خائنان منطقه دست به دست هم می‌توانند جبهه مقاومت را تنگ کنند و حصار امنی برای اسرائیل درست کنند. یکی از فرماندهان داعشی که قرار بود جای بشار اسد رییس جمهور سوریه قرار گیرد گفته بود ما باید یک دولت اُموی تشکیل بدهیم اما تجربه گذشتگان خود را تکرار نخواهیم کرد. یزید مردان بنی هاشم را کشت اما زنان آنها را باقی گذاشت ما باید زنان شیعی را از بین ببریم و به طور کل نسل اینها را برداریم.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) با چنین جانورهایی مقابل بود ولی امام آنجا هم به ما یاد داد که شمشیر ایشان برای انتقام بالا نمی‌رود بلکه جنگ، برای انجام ماموریت الهی است به همین دلیل بر همه کسانی که با او می‌جنگیدند شمشیر نمی‌زد و برخی را از زیر شمشیر رد می‌کرد زیرا در نسل‌های آینده آن شخص انسان لااله الا الله گویی را می‌دید که پرچم شیعه را بالا نگه دارد به همین علت جنگ امام یک حرکت فرهنگی بود.

تکبیر و تسلیم اختراع دستور خداوند در جهت بندگی و اطاعت از فرامین الهی است

آیت الله صدیقی ابراز داشت: نماز و جنگ امام هیچ تفاوتی با هم ندارند و ابتدای هر دو تکبیر و انتهای هر دو تسلیم بود. آغاز و پایان جنگ امام همه دستورات خداوند بود. تکبیر و تسلیم اختراع انسان نیست بلکه دستور خداوند در جهت بندگی و اطاعت از فرامین الهی است.

وی افزود: با عنایت به زیارت اربعین، شمشیر امام حسین(ع) شمشیر هدایت و نجات بود. در حرکت امام حسین(ع) هم غضب خدا را می‌توان دید و هم عفو و رحمت خدا را؛ امام حسین(ع) با جنگ و صبر بر داغ عزیزان، به ما درس عزت و صبر و عفت و ارزش های والا را می‌آموزند و الگو ارائه می‌کنند.

جریان عاشورای امام حسین از صدر خلقت تا ظهور امام زمان ادامه دارد

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: جریان عاشورای امام حسین(ع) از صدر خلقت تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و شهدای کربلا افضل شهدا هستند یعنی کسانی که در کنار پیامبر اکرم(ص) کشته شدند مقام شهدای کربلا را ندارند.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: کسانی که در وقت ظهور امام زمان در رکاب ایشان در خون خود خواهند غلتید اینها هم درجه شهدای کربلا را ندارند زیرا شهدای کربلا با انگیزه خالص رضای الهی و نه برای رسیدن به بهشت جان خود را بدون هیچ توقعی بذل کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال با قیام امام حسین(ع) از ایشان پذیرایی و اکرام کرد و تهفه شهادت را ایشان بخشید./966/پ201/ب1

ارسال نظرات