۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۳۸۵۲۵
مولوی عبدالحمید:

اهل سنت، امام حسین را برحق و یزید را باطل می‌دانند/ به اهل بیت عشق می‌ورزیم

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تأکید بر اینکه اهل سنت امام حسین(ع) را برحق و یزید را باطل می‌دانند, گفت: امام حسین احساس کرد تمامی زحماتی که پیامبرکشیده‌اند و همچنین عدالت و آبروی مسلمانان در خطر است.
مولوی عبدالحمید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، شب گذشته در چهارمین همایش ملی «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» که در سالن اجتماعات ولی امر زاهدان برگزار شد گفت: قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت یک قیام حق بوده است.

وی ادامه داد: امام حسین در مقابل کسانی که باطل مسلمان نما بودند و در مسیر اشتباه قرار گرفتند، ایستادگی کرد چرا که حکومت یزید باطل و نالایق بود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تأکید بر اینکه اهل سنت امام حسین(ع) را برحق و یزید را باطل می‌دانند عنوان کرد: امام حسین احساس کرد تمامی زحماتی که پیامبرکشیده‌اند و همچنین عدالت و آبروی مسلمانان در خطر است.

وی با اشاره به نتایج قیام تاریخی عاشورا خاطرنشان کرد: عاشورا یک درسی هم برای ما داشت و آن درس، این بود که وقتی فساد به اوج خودش می‌رسد و اسلام در خطر است باید قیام کنیم.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه اهل سنت مانند شیعه اهل بیت را الگوی خود می‌دانند و محبت اهل بیت را در دل دارند خاطرنشان کرد: همه اهل بیت اسوه تقوا هستند؛ در کتاب‌های اهل سنت از فضایل اهل بیت، مطالب موجود است، همه ما به اهل بیت عشق می‌ورزیم؛ کاش ما در آن زمان بودیم و به کمک امام حسین شتاب می‌کردیم.

وی به شرایط امروز دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان می‌خواهند ما را از طریق اختلاف و تفرقه از یکدیگر جدا کنند چون استکبار جهانی می‌خواهد اسلام را نابود کند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در پایان گفت: کسانی که تفرقه ایجاد می‌کنند عاقل نیستند؛ شیعه و سنی تفاهم بسیار خوبی باهم دارند؛ ما با یکدیگر اختلافی نداریم و اگر کسی بخواهد تفرقه ایجاد کند علمای شیعه و سنی در برابر او می‌ایستند./831/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات