۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۳۹۳۷۶
در مدرسه علمیه الزهرا برگزار شد؛

نشست آسیب شناسی کاهش سرانه مطالعه در مراکز علمی

نشست آسیب شناسی کاهش سرانه مطالعه در مراکز علمی با حضور عضو انجمن کتابخانه های عمومی ارومیه در حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.
کتابخانه عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نشست آسیب شناسی کاهش سرانه مطالعه در مراکز علمی ظهر امروز با حضور دکتر معین فر در حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.

دکتر معین فر، پژوهشگر، عضو انجمن کتابخانه های عمومی ارومیه و از اساتید دانشگاه در این نشست ابراز داشت: از مهم ترین عواملی که باعث کاهش سرانه مطالعه در کشور شده است، نداشتن عشق و علاقه و انس به مطالعه است.

وی با اشاره به عناصر تاثیر گذار در مطالعه و کتابخوانی، گفت: خانواده، نظام آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صدا و سیما و کتابخانه ها از عناصر مهم و تاثیر گذار در مطالعه هستند.

معین فر افزود: از دیگر موانع رشد کتابخوانی رواج فرهنگ شفاهی و راحت طلبی در بین مردم است که این عوامل موجب می شود خوانندگان به جای مطالعه و جست وجوی منابع، بیشتر دنبال گفت و گوی شفاهی باشند.

وی از موانع ملی و دولتی کاهش مطالعه به کم سوادی و بی سوادی، گرانی کتاب و تبلیغات ضعیف اشاره کرد و با توجه دادن به عوامل بازدارنده مطالعه در خانواده، اظهار داشت: سلول های اساسی جامعه خانواده است، اگر خانواده ای آسیب دید جامعه آسیب خواهد دید، زمانی می توانیم بگوییم کتابخوانی رواج پیدا کرده که افراد علاوه بر کتاب های درسی، کتب غیر درسی مطالعه کنند.

نشست آسیب شناسی کاهش سرانه مطالعه در مراکز علمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات