۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۰۷۷
رییس ستاد توسعه عتبات عالیات آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ارائه ۳۰ میلیارد ریال خدمات از سوی موکب های اربعین آذربایجان غربی به زائران حسینی

رییس ستاد توسعه عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: ارزش خدمات ارائه شده به زائرین حسینی اعم از اسکان،تغذیه، بهداشت و درمان بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی

حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از فعالیت 14 موکب استان آذربایجان غربی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد:  این موکب‌ها در مرز بازرگان، مهران، سامرا، کربلا، بین نجف و کربلا و نیز شهر کوت عراق فعال بودند.

وی تصریح کرد: در این رابطه 13 موکب استان در زمینه اسکان و تغذیه و یک موکب نیز در حوزه بهداشت و درمان در شهر کوت عراق فعال بود که ارزش خدمات ارائه شده به زائران حسینی اعم از اسکان،تغذیه، بهداشت و درمان بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی به خدمات موکب های 14گانه استان در 12 شبانه روز اربعین حسینی به زائرین درکشور عراق و ایران اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع 455 هزار پرس غذای گرم، 400 هزار میان وعده، پخت 140 هزار قرص نان سنگک و لواش و پخش بیش از 2 میلیون چای و آب معدنی اقدامات انجام گرفته برای اطعام زوار در ایام اربعین بود.

وی گفت: 56 هزار نفر در مسیر نجف به کربلا و 35 هزار نفر در کربلا به صورت شبانه و یا استراحت روزانه اسکان داده شدند.

حسینی از استقرار بیمارستان 32 تخت خوابی در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در ایام اربعین به 16 هزار عراقی و زائران حسینی خدمات پزشکی ارائه شد.

حسینی گفت: موکب صاحب الزمان(عج) خوی از لحاظ اسکان و تغدیه، موکب واقفان خیراندیش از نظر استفاده از آشپزان ماهر و نیز حجم، کیفیت و بهداشت غذا و همچینین خوش برخوردی با زائران و موکب صاحب‌الزمان(عج) ارومیه به جهت برپایی مراسمات مذهبی مانند نماز جماعت، سخنرانی و زیارت عاشورا از جمله بهترین موکب های اربعین حسینی آذربایجان غربی بودند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی عملکرد موکب های استان را در مجموع مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال آذربایجان‌غربی جهش قابل توجهی در ارتباط با برپایی موکب های اربعین داشت به طوری که تعداد موکبان از دو باب در سال گذشته به 14باب در سال جاری  افزایش یافت.

وی با قدردانی از همراهی و پشتیبانی مردمی از موکب های اربعین استان و 400 خادم اربعین حسینی از استان، تصریح کرد:  امسال تنها شهرستان‌های خوی، نقده، ارومیه و میاندوآب در امر موکب‌داری  فعالیت داشتند که امیدواریم با اعلام آمادگی هیئت های مذهبی سایر شهرستانها سال آینده موکب های استان در شهرهای نجف و کاظمین عراق نیز مستقر شوند./936/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات