۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۴۱۰۷۶
آیت‌الله موحدی کرمانی:

نمایندگان اولویت و عدالت را در تصویب بودجه رعایت کنند/ مسؤولان در عمل باید تابع ولایت باشند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که نمایندگان باید در تصویب لایحه برنامه و بودجه دقت لازم را داشته باشند، خواستار رعایت عدالت و اولولویت ها در این زمینه شد.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نابودی داعش در میادین مختلف با بیان این‌که قرآن می‌فرماید «باطل نابود شدنی است»، گفت: چرا اهل حق می‌ترسند و به میدان نمی‌آیند که اگر به میدان بیایند باطل نابود می‌شود همانطور که دیدیم نابودی به سراغ داعش آمد.

وی افزود: قرآن می‌فرماید حالا که قدرت دارید چرا به داد مظلومان و کسانی که زیر سلطه استکبار هستند نمی‌رسید بیایید وارد شوید به شما کمک می‌کنیم و ریشه این باطل و ظلم را از زمین می‌کنیم و دور می‌اندازیم.

قدرت مرجعیت و ایران باید به آمریکا ثابت شود

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که قدرت مرجعیت، حزب‌الله، نیروی اسلام و ایران باید برای آمریکا ثابت و مشخص شود که دیگر با دم شیر بازی نکند، تصریح کرد: آمریکا باید بداند و بفهمد که ایران حججی‌ها و سلیمانی‌ها دارد.

وی متذکر شد: البته از دشمن نباید غافل شد چراکه اگر دشمن از یک ناحیه ضربه ببیند، باز به فکر ضربه دیگر خواهد بود؛ ما باید بیدار باشیم و تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در خطبه دوم از اهمیت پرداخت زکات و اختصاص بخشی از دارایی انسان‌های خودکفا به فقرا سخن گفت و با بیان چند آیه از قرآن کریم درباره این ضرورت، اظهار داشت: مسأله کمک‌های به مردم محدود به زکات نیست.

متون درسی دانش‌آموزان منطبق بر قرآن و اسلام باشد

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی گفت: اگر این کنگره موفق شود علوم انسانی را دقیقا بررسی و  جایی را که با قرآن و اسلام منطبق نیست حذف کند، کار مهمی انجام داده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: باید متصدیان امر دقت کنند که متون درسی چه در دانشگاه‌ و چه در مدارس با قرآن و اسلام منطبق باشد و مبادا خدای نکرده چیزی که خلاف قرآن و اسلام است مورد عمل و سخن و تدریس قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت که مجلسیان باید در زهد، پاکی، شهامت، شجاعت و مقاومت در برابر دشمن از آیت‌الله مدرس درس بگیرند که در مقابل رضاخان قلدر تا شهادت ایستاد.

خطیب نماز جمعه تهران مسؤولیت نمایندگان را بسیار خطیر دانست و از آنان خواست قانونی را تصویب ‌کنند که مشکلات مردم را حل و بیکاری، گرانی و فساد را ریشه‌کن و یا حداقل کند.

نمایندگان مجلس عدالت را در تنظیم بودجه رعایت کنند

وی همچنین خواستار دقت نمایندگان در تصویب لایحه برنامه و بودجه شد و از آنان خواست که در این زمینه اولویت‌ها را در نظر بگیرند و سعی کنند موارد مهم با بودجه تنظیم و تعمیم شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: تصویب بودجه برای برخی کارها خیلی مهم نیست و اگر اتفاق نیفتد آسیبی به کشور نمی‌رسد اما یک جا مسأله جان و آبروی مردم مطرح است که بودجه‌ها باید در این زمینه‌ها تصویب شود.

وی با بیان این‌که در تنظیم بودجه باید عدالت مراعات شود، گفت: نمایندگان اگر حقوق مدیران را ۱۷ میلیون تصویب می‌کنند به یاد بیچارگان هم باشند و آن کارگری را که به شدت عرق می‌ریزد و زحمت می‌کشد در نظر بگیرند چرا که حقوق دو میلیونی او به هیچ عنوان در برابر حقوق ۱۷ میلیونی آن مدیر عدالت نیست.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این مسؤولیت‌ها امانت‌های الهی است؛ حالا که امانت را پذیرفتید مراقب باشید که مبادا بر ادای امانت ظلم کنید و در این امانتی که بر عهده شما است گرفتار جهل شوید، مقام ولایت را نشناسید، ارزش ولایت را نبینید و در امر ولایت تنها شعار بدهید اما عمل نکنید؛ بنابراین نمایندگان و مسؤولان باید در ادای امانت دقت کنند.

عدالت و محبت شرط رسیدن به وحدت

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان محور وحدت اهل تسنن و تشیع نام برد و با بیان این‌که وحدت تنها بین شیعه و اهل سنت نیست، گفت: بسیاری از امت‌های اسلامی فریب خورده و یا ترسیده‌اند و حکام آنان نمی‌گذارند وحدت به وجود آید.

وی که به مناسبت هفته وحدت سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر دنبال وحدت، یکپارچگی و رسیدن به یک امت واحده هستیم باید در جامعه ما کرم، عدل و محبت حاکم باشد و مسؤولان حقیقتا مردم را دوست بدارند و خود را خادم ملت بدانند./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات