۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۴۱۲۰۰
مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

۸۷ شهید روحانی سند افتخار قشر روحانیت آذربایجان غربی است

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: ۸۷ شهید روحانی که ۲۴ نفر از برادران اهل سنت هستند، سند قابل قبول و پرافتخار قشر روحانیت استان است.
حجت الاسلام حسینخانی

حجت الاسلام کریم حسینخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: روحانیت بعد از غیبت صغری امام دوازدهم (ع) نقش خود را ایفا کرده و در سنگر علم، تربیت و مبارزه با انحرافات و انحطاطات، ترویج واقعی مکتب اهل بیت (ع) تلاش داشته اند که امروز آثار این همت در کتابها، نظریه های ناب و توسعه حوزه فکری و اعتقادی ائمه اطهار (ع) دیده می شود.

وی گفت: در مقاطعی که مسلمانان و کشورهای اسلامی از سوی دشمنان مورد هجمه واقع شده اند روحانیت در کنار فعالیت های علمی و تبلیغی، لباس رزم پوشیده اند که نوعا هم به عنوان مجاهدان طراز اول احصا می شوند.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تعدد اقوام، مذاهب و ادیان تا کنون مورد هجمه دشمنان زیادی بوده است و مبارزه روحانیت در دو حوزه علمی و اعتقادی ادامه داشته و با تلاش مرزبانان دین و اندیشه منطقه از مطامع دشمنان حفظ شده است.

حجت الاسلام حسینخانی گفت: هیچ گاه لباس رزمی را که مجاهد نستوه و فرزند غیور آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین حسنی در اوایل انقلاب بر تن کردند، فراموش نمی کنیم؛ ایشان با حضور در خط مقدم مبارزات، نقشه های دشمنان را در منطقه نقش بر آب کردند که باید امروز به عنوان اسوه و الگو یاد شود.

وی گفت: در کنار مجاهد نستوه آذربایجان، روحانیان و طلاب دیگری نیز در دفاع از کیان اسلامی همت داشتند که 87 شهید روحانی که 24 نفر از برادران اهل سنت هستند، سند قابل قبول و پرافتخار قشر روحانیت استان است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: البته حضور طلاب و روحانیان در جبهه های حق علیه باطل بیش از این تعداد بوده است و این تعداد تنها آمار شهدای روحانی است؛ در حال حاضر روحانیان جانباز، رزمنده، ایثارگر در استان هستند که در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام حسینخانی تأکید کرد: امنیت منطقه آذربایجان را که امروز شرایط را برای زندگی مسالمت آمیز فرق و ادیان مختلف در کنار هم فراهم کرده است مدیون تلاش روحانیانی است که در حوزه مباحث علمی، نظری و فقهی و هم در سنگر دفاع مقدس تلاش کرده اند.

وی اضافه کرد: بسیاری از روحانیان و طلبه ها به عنوان مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور حضور داشتند و ضمن وحدت آفرینی با فعالیت های علمی و تبلیغی به عنوان روحانی رزمنده نیز نقش خود را ایفا می کردند.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با تأکید بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر تشویقی برای مجاهدت، رزمندگی و شهادت است، روحانیت در خط مقدم هستند؛ روحانیت خود به این حوزه ورود پیدا کرده و جان خود را تقدیم کرده اند و یا با علم و آثار خود مسیر شهادت را ترسیم ساخته اند./936/ت302/ب1

ارسال نظرات