۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۲۱۳
فردا؛

المان شهدای روحانیت در پارک «ائللر باغی» ارومیه رونمایی می شود

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: فردا همزمان با برگزاری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی المان شهدای روحانیت در پارک ائللر باغی ارومیه رونمایی می شود.
حجت الاسلم سرایی

حجت الاسلام عبدالرحیم نجف قلی زاده سرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فعالیت های کمیته روحانیت ستاد کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی گفت: شاخص ترین برنامه اجلاس روحانیت بود که هفتم آذر ماه با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، علما و روحانیون شیعه و سنی و خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری کنگره 12000 هزار شهید را بازخوانی آرمانهای شهدا و تبیین آنها برای نسل سوم و چهارم انقلاب اعلام و اظهار کرد: سبک زندگی دینی و اسلامی آرمان شهدای والای مقام بود که امیدواریم این هدف را بتوانیم در میان نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی ترویج دهیم.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی 87 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: اکثر این شهدا شاخص و محور لشکر و عملیات ها بودند.

وی گفت: در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی استان «طرح هر حوزه علمیه یک یادواره شهدا» در حوزه های علمیه برادران و خواهران و همچنین اهل سنت برگزار شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی از طراح نصب عکس شهدا و همچنین راه اندازی یادمان و حجره شهید در مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد:  آثار، اسناد و وصیتنامه های شهدای روحانیت استان به صورت کامل جمع آوری شده است.

وی با اشاره به مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهدای روحانیت خاطرنشان کرد: کتاب زاهدان راه عشق، خاطرات شهدای روحانی و یادهای ماندگار تألیف و چاپ شده است که فردا 12 آذرماه همزمان با برگزاری کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی رونمایی می شود.

حجت الاسلام سرایی گفت: همچنین فردا همزمان با برگزاری کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی، المان شهدای روحانی در پارک ائللر باغی ارومیه رونمایی می شود.

کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی فردا با حضور میهمانان لشکری و کشوری در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می شود./936/ت302/ب1

ارسال نظرات