۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۴۱۳۸۲
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد؛

گردآوری ۶۵۰ هزار سند در ارتباط با شهدای آذربایجان غربی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی ۶۵۰ هزار برگ سند، ۵۰ هزار عکس، یک هزار و ۲۰۰ ساعت فایل صوتی و یک هزار و ۱۰۰ ساعت فایل تصویری در ارتباط با شهدا تهیه شده است.
سردار خرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی امروز در اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت 12000 شهید آذربایجان غربی با اشاره به گذشت هفت سال از زمان تشکیل شورای سیاست گذاری کنگره خاطرنشان کرد: اولین اقدام موضوع علمی و پژوهشی و جمع آوری اسناد بود که موفق به گردآوری ۶۵۰ هزار برگ سند، ۵۰ هزار عکس، یک هزار و 200 ساعت فایل صوتی و یک هزار و 100 ساعت فایل تصویری شدیم.

سردار خرم به برگزاری اجلاسیه‌های فرهنگ و آموزش بانوان، ایثارگران و روحانیت اشاره و اضافه کرد: همزمانی برگزاری اجلاسیه پیشمرگان کرد مسلمان با همه‌پرسی کردستان عراق نشان‌دهنده اتحاد اقوام در داخل ایران اسلامی بود.

وی تصریح کرد: تولید ۱۵ نزم‌افزار چندرسانه‌ای، تولید ۳۰ مستند تلویزیونی از زندگی نامه شهدا و نیز ۳۱۰ مستند ۱۰ دقیقه‌ای در مورد مادران و پدران شهدای استان از دیگر  اقدامات کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی است.

سردار خرم از چاپ و تدوین ۱۷۰ کتاب با موضوع دفاع‌ مقدس و شهدا خبر داد و گفت: ۷۰ کتاب از این مجموع عنوان کتاب مرتبط با شهدا و نیز ۱۰۰ عنوان اثر مرتبط با دفاع‌مقدس و امنیت از سوی ستاد کنگره است که بخشی منتشر شده و امروز رونمایی می شود و بخشی نیز در مرحله تدوین نهایی هستند.

وی، انتشار فرهنگ اعلام شهدای استان در ۲ جلد را جزء آثار فاجر ستاد کنگره دانست و اظهار داشت: این اثر به‌ منظور سهولت در کار محققان حوزه دفاع‌مقدس بوده و به همین منظور شاهد اثرگذاری بسیاری در حوزه دفاع‌مقدس استان خواهد داشت.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، توزیع کتاب ۱۰ هزار نامه دانش‌آموز برای ۱۰ هزار شهید استان را از دیگر طرح‌های اجرایی این ستاد نام برد و گفت: این نامه‌ها با دست‌خط دانش‌آموزان و به‌منظور انس بیشتر نسل جوان با معارف دفاع‌مقدس در قالب کتابی منتشر شده است.

وی، توزیع ۴ هزار بسته کالا هدیه شهدا به خانواده‌هایی تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان را جزء بهترین اقدامات کنگره ۱۲ هزار شهید دانست و ابراز داشت: اصلی‌ترین درسی که می‌توان از شهدا گرفت، دست‌گیری از مظلومان و مستضعفان است که پخش سبدهای کالایی در همین راستا بوده است.

دبیرکل ستاد کنگره ملی ۱۲هزار شهید آذربایجان‌غربی، ساخت ۲۰ المان شهری، نصب یادمان شهدای روحانیت در حوزه‌های علمیه و همچنین نصب تصاویر شهدا در اماکن مرتبط با خود این عزیزان را از دیگر اقدامات ستاد برگزاری این کنگره عنوان کرد.

سردار خرم با اشاره به دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مجتمع یادمانی در پارک ائللر باغی ارومیه احداث و 175 یادمان و المان برای نصب در  مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه ساخته شده است.

وی افزود: دهکده مقاومت در  ۲۱ هکتار با ۴۱ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

در ادامه مراسم ضمن اجرای گروه سرود با حضور استاد قره باغی، قرائت شعر ترکی از سوی استاد ولی الله کلامی زنجانی، پیکر دو شهید گمنام تشییع شد.

رونمایی از 170 کتاب، تولیدات نرم افزاری و مستند های تلویزیونی و همچنین رونمایی از تمبر کنگره ملی بزرگداشت 12000 شهید آذربایجان غربیاز دیگر برنامه های مراسم اختتامیه کنگره بود./936/پ202/ب1

ارسال نظرات