۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۱۹۳۳
امام جمعه ماکو:

نبرد با داعش نمونه عینی و عملی اتحاد اقوام و مذاهب اسلامی بود

امام جمعه ماکو گفت: نبرد با داعش نمونه عینی و عملی اتحاد بین اقوام و مذاهب مختلف اسلامی بود و در آن افراد از کرد و ترک گرفته تا علویان، شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان گرد هم آمده و با کمک یکدیگر داعش را نابود کردند.
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه دلایل بسیاری برای ایجاد وحدت بین شیعیان و اهل تسنن وجود دارد، اظهار داشت: براساس آیات قرآن کریم تا زمانی که مسلمانان با یکدیگر اتحاد و انسجام داشته باشند در برابر دشمنان پیروز شده و کسی نمی‌تواند بر آنان غلبه کند.

وی با بیان اینکه تفرقه بین مسلمانان تنها عاملی است که دشمنان به واسطه آن می‌توانند بر آنها تسلط یابند، ادامه داد: در سیره عملی اهل بیت‌(ع) تعامل با سایر مذاهب اسلامی و حتی سایر ادیان الهی نیز وجود داشت به گونه‌ای که امامان معصوم(ع) همواره پیروان خود را به معاشرت با پیروان مذاهب دیگر دعوت کرده و نسبت به شرکت در مراسمات مختلف یکدیگر توصیه می‌کردند.

امام جمعه ماکو ادامه داد: داشتن وحدت و همدلی تنها دلایل دینی و معنوی ندارد بلکه از نظر عقلی نیز وجود اتحاد در یک کشوری زمینه‌ امنیت و صلح را برای مردم آن کشور فراهم می‌کند و در سایه این امنیت برکات مادی و معنوی نصیب همگان شده و فعالیت اقتصادی در کشور رونق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نابودی نظامی داعش تصریح کرد: نبرد با داعش نمونه عینی و عملی اتحاد بین اقوام و مذاهب مختلف اسلامی بود و در آن افراد از کرد و ترک گرفته تا علویان، شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان گرد هم آمده و با کمک یکدیگر داعش را نابود کردند.

حجت‌الاسلام رنجبری با بیان اینکه همیشه در کشورهای مختلف برخی از اقشار و افراد به عنوان مرجع بوده و مردم از آنان پیروی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی روحانیان و علما نقش مرجع و راهبر را در جامعه دارند که با بیان احکام و آموزه‌های دینی در ارتباط با وحدت می‌توانند مردم را به سوی ایجاد یکپارچگی و وحدت سوق دهند.

وی با اشاره به لزوم وحدت شیعه و سنی در جوامع اسلامی عنوان کرد: همه مسلمانان باید به این نتیجه برسند که تنها یک دشمن واحد به نام استکبار دارند که آنان نه تنها شیعیان را قبول ندارند بلکه اهل سنت را نیز دشمن خود می‌دانند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند شیعه انگلیسی و اهل سنت آمریکایی هر دو تنها با هدف ایجاد تفرقه بین مسلمانان شکل گرفته‌اند.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مردم آذربایجان‌غربی با وجود همه توطئه‌ها و فتنه‌ها در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می‌کنند، افزود: در کنار فرهنگ مردم این استان، نقش علمای اهل سنت و شیعیان در ایجاد این همزیستی مسالمت‌آمیز انکار ناپذیر است و از سویی رسانه‌ها با پرهیز از مطرح کردن مسائلی که موجب اختلاف بین اقوام و مذاهب مختلف می‌شوند می‌توانند این اتحاد را تقویت کرده و تبدیل به خاری در چشم دشمنان کنند./936/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات