۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۵۲۲۴۵

حضور هیأت تقریبی ایران در قدیمی‌ترین حوزه علمیه کشور اندونزی

هیأتی تقریبی جمهوری اسلامی ایران متشکل از علمای شیعه و اهل سنت در سفر به اندونزی در قدیمی‌ترین حوزه اهل‌سنت این کشور حضور یافت.
حضور هیأت تقریبی جمهوری اسلامی در بزرگترین حوزه علمیه اهل سنت اندونزی

به گزارش خبرگزاری رسا، یک هیأت تقریبی از جمهوری اسلامی ایران متشکل از آیت الله حسینی شاهرودی و ماموستا رستمی نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به همراه دکتر ابراهیمیان رایزن سابق فرهنگی ایران در اندونزی به این کشور سفر کردند.

هیأت ایرانی در سفر به اندونزی ضمن دیدار با شخصیت‌های دینی در اجتماع عظیم 11 هزار نفری حوزه علمیه معهد اسلامی اندونزی، قدیمی‌ترین حوزه اهل‌سنت این کشور حضور یافت.

از دیگر برنامه های هیأت ایرانی در این سفر، دیدار و گفت‌وگو با علمای اهل سنت منطقه ملانی اندونزی با محوریت وحدت امت اسلامی بود.

در این دیدار ضمن تاکید بر مشترکات و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان اهل سنت و شیعیان، بر ضرورت روشنگری نسل جوان از سوی علما و بزرگان دینی در برابر جریانات و افکار تکفیری و افراطی گری تاکید شد.

هیأت ایرانی در مدت حضور خود در اندونزی، پرجمعیت ترین کشور جهان اسلام، با معاون سازمان نهضت‌العلمای این کشور نیز دیدار کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات