۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۹۱۷
عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر:

گره گشایی از کار مردم توصیه الهی است

عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه خدمت به نیازمندان توصیه الهی به مومنان است، گفت: ولایت پذیری و استکبارستیزی از خصایص نیکوی انسان مومن است.
حجت الاسلام ملک محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ملک محمدی عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسمی که در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: بی قراری حضرت زهرا(س) در شناخت و عبادت خداوند بی نظیر است.

وی افزود: ایشان عاشقانه عبادت خداوند را به جای می‌آوردند. عبودیت حضرت زهرا(س) به ایشان بصیرت داد از این رو تا زمانی که پیامبراکرم(ص) در قید حیات بودند در صحنه‌های مختلف خطر در کنار حضرت باقی ماندند و پس از رحلت ایشان نیز تا پای جان از ولایت دفاع کردند.

حجت الاسلام ملک محمدی با تاکید براینکه حضرت زهرا(س) نخستین شهید ولایت هستند، عنوان کرد: اگر کسی عاشق ولایت باشد با دل و جان خود را سنگر حریم ولایت قرار می‌دهد تا کمترین خدشه و آسیبی به ولایت وارد نشود. حضرت زهرا(س) بیگانه ستیز، استکبارستیز و نفاق ستیز بودند و همه این خصایص نیکو ریشه در عبادت حضرت داشت.

عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه انسان خداباور شجاع، بصیر و معنوی می‌شود، گفت: هر کس خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بداند متحول می‌شود، جدید شدن سال به ما این درس را می‌دهد تا با حساب رسی به اعمال، خود را از آلودگی دور کرده و تحولی در قلب خود ایجاد کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسان با اقامه نماز دلش آرام می‌شود، عنوان کرد: امروز تنها چیزی که امنیت، آرامش، وحدت و پیوند مردم با ولایت را در جامعه مستحکم می‌کند همین عبادت الهی و اقامه نماز است. نماز بود که انقلاب ایران را به انفجار نور تبدیل کرد، نماز کشور را از بسیاری آفات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و غیره حفاظت و صیانت می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم مردم را به اقامه نماز توصیه کرده است، گفت: در قرآن کریم نماز در کنار زکات ذکر شده از این رو انسان مومن هرگز نباید از کمک کردن به محرومان غفلت کند نماز با خدمت به بندگان خداوند کامل می‌شود.

حجت الاسلام ملک محمدی با استناد به کلام امام رضا(ع)، بیان داشت: حضرت فرمودند: اگر کسی گره از کار مومن باز کند خداوند در روز قیامت غم را از صورت او می‌زداید؛ کسانی که به دیگران کمک می کنند منتخبان الهی هستند که در روز قیامت در امان می‌مانند./813//۲۰۲/خ

ارسال نظرات