۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۶۲۶۶۶
عالم اهل سنت:

عشق و ارادت اهل سنت به اهل بیت قلبی و عمیق است

مولوی جامی ‌الاحمدی با بیان این که صلوات نفرستادن بر اهل بیت(ع) در نماز موجب بطلان این واجب بزرگ می شود، تأکید کرد که همین مسأله نشان می دهد که عشق و ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) قلبی و عمیق است.
مولوی شرف‌الدین جامی ‌الاحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از صبح امروز آغاز شده و تا ظهر فردا ادامه خواهد داشت.

مولوی شرف‌الدین جامی ‌الاحمدی امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این گونه همایش زمینه را برای وحدت امت اسلامی فراهم می کند، از برگزار کنندگان همایش دکترین مهدویت تقدیر و بر ضرورت عدم تبعیض بین مسلمانان تأکید کرد.

وی با اشاره به این که بعد بین‌المللی این همایش نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: با توجه به حضور اندیشمندان مختلف از کشورهای اسلامی به عقیده من این همایش می تواند در تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان نقش مهمی ایفا کند.

امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام اضافه کرد: البته این گونه همایش ها در تبادل اطلاعات نیز نقش ویژه ای دارد؛ البته همه ما باید تلاش کنیم که وحدت در امت اسلامی حفظ شود و سران و مسؤولان کشورهای اسلامی نیز باید ایران و رهبر بزرگوار آن را برای خود یک الگو بدانند.

وی با تأکید بر این که برای سران کشورهای اسلامی وحدت باید مسأله ای حیاتی و مهم باشد، خاطرنشان کرد: رهبران کشورهای اسلامی باید باهم متحد شوند تا اسلام را از چنگال اهریمنان نجات دهند و بتوانند همه دشمنان اسلام اعم از منافقین، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و بدخواهان نظام و انقلاب را شکست بدهند.

مولوی جامی‌الاحمدی با اشاره به عشق و ارادت ویژه اهل سنت به خاندان اهل بیت(ع) پیامبر ابراز داشت: همه ما برادران اهل سنت جان، مال و ناموس و آبروی خود در راه خدا و تکریم پیامبر اسلام فدا می‌کنیم و البته نسبت به اهل‌بیت(ع) نیز محبت و مودت بسیار زیادی داریم و این را در عمل نشان می دهیم.

وی تصریح کرد: مگر می شود اهل سنت به ائمه اطهار(ع) عشق و محبت نداشته باشند در حالی که اگر در نماز خود به پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان صلوات نفرستیم، نمازمان باطل بوده و هیچ ارزشی ندارد.

وی در پایان یادآور شد: همین امر نشان‌دهنده این است که محبت ما نسبت به اهل‌بیت(ع) سررشته دینی و اعتقادی دارد و از روی ظاهر نیست بلکه قلبی، درونی و عمیق است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات