۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۳۱۵۲
آیت الله فقیهی:

سر دادن ندای اختلاف و تفرقه خیانت به انقلاب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که سر دادن ندای اختلاف و تفرقه خیانت به انقلاب است، بر لزوم توجه و اهتمام طلاب و مسؤولان حوزه برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب به ویژه در زمینه حوزه انقلابی تأکید کرد.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه مجمع طلاب و فضلای استان گلستان که دوشنبه شب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین قم برگزار شد، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی اظهار داشت: یکی از دستورات رهبر انقلاب بحث انقلابی ماندن حوزه است، این یک دستور است که دارای زوایا و خصوصیاتی است و باید خوب فهمیده و عمل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علم طلبه را سلاح او برای جلوگیری از انحراف انقلاب دانست و گفت: اگر طلبه سواد و دقت کافی در درس و بحث نداشته باشد و ملا نشود، در آینده نمی‌تواند با تدریس در حوزه و دانشگاه مؤثر بوده و از انحرافات جامعه جلوگیری کند، در نتیجه انقلاب هم نمی‌تواند از وجود او استفاده کند.

وی با بیان این‌که در دانشگاه‌های کشور هر روز شبهات جدیدی مطرح می‌شود که با وجود فضای مجازی در جامعه امروز این شبهات دوچندان شده است، تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید خود را مجهز به سلاح علم و تقوا کرده تا علاوه بر توانایی پاسخ به شبهات، رفتار و کردار او نیز برای مردم آموزنده باشد، که چنین انسانی یک طلبه انقلابی می‌شود.

آیت الله فقیهی اضافه کرد: انسان‌ها باسواد و عالم کمتر دچار فساد اخلاقی می‌شوند، اصلاح شدن در کنار عالم شدن حاصل می‌شود و اگر طلبه‌ای بدون علم و سواد بخواهد انقلابی شود، ممکن است مقاصد دیگری در او به وجود آید.

وی وظیفه علما و اساتید حوزه را درباره حوزه انقلابی این‌گونه بیان کرد: وظیفه اساتید و علمای حوزه این است که با تشویق به مطالعه در پرورش طلاب انقلابی تلاش کنند؛ چراکه وجود افرادی که دین و علم ندارند می‌تواند انقلاب را از مسیر اصلی آن منحرف کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه درباره اهمیت و گسترش وحدت در استان گلستان گفت: استان گلستان به دلیل وجود نکات و ظرایفی نیاز به وحدت بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد، هرکسی که ندای اختلاف را سرمی‌دهد، خیانت می‌کند؛ چراکه اختلاف افکنی ریشه جامعه را برمی‌کند و این موضوع در استان گلستان بیشتر قابل درک است.

وی با اشاره به سیره علمای گذشته درباره اتحاد اسلامی تصریح کرد: معنی اتحاد این نیست که شیعه و سنی از مبانی خود دست بردارند، بلکه با ایستادگی هر دو طرف روی مبانی علمی خود باید نسبت به یکدیگر با احترام برخورد کرد و این سنتی است که در سیره مرحوم شیخ مفید، طوسی، سید مرتضی و دیگر علما هم دیده می‌شود که توانسته‌اند مذهب شیعه را حفظ کرده و تحویل جامعه امروزی دهند.

آیت الله فقیهی تأکید کرد: بایستی نسبت به شخصیت‌هایی که در استان گلستان به هردلیلی با افکار و عقاید شما اختلاف دارند در عین انقلابی بودن با کمال احترام و ادب برخورد کرد.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) درباره فضیلت انتظار فرج گفت: نکته قابل توجه در روایات این است که انتظار افضل اعمال شمرده شده است و این درحالی است که اعمالی چون صلاة، خمس، امر به معروف و نهی از منکر و... دارای فضیلت ویژه‌ای هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با توجه به این‌که انتظار قیام و حرکتی ندارد باید گفت انتظار فرج یک معنای جامعی دارد که اقامه صلاة، صوم، امربه معروف و نهی از منکر و دیگر واجبات در آن نهفته است، پس تمام این اعمال ارزشمند هستند و در یک معنا نهفته است.

وی با بیان این‌که ظلم و اختلاس با فلسفه انتظار سازگار نیست، گفت: شخص منتظر محرمات و مشتبهات را ترک کرده و تمام واجبات را به بالاترین کیفیت انجام می‌دهد؛ چراکه انجام ظلم و اختلاس‌های میلیاردی، غیبت و تهمت با انتظار فرج سازگار نیست و در یک کلمه معنی منتظر شدن، آماده شدن برای آمدن حضرت بقیه الله (عج) است./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات