۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۶۴۱۱۳
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عرصه فرهنگ باید بدون توجه به گرایش های سیاسی اداره شود

معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرصه فرهنگ باید بدون توجه به گرایش های سیاسی اداره شود، نباید کشمش های سیاسی سبب آسیب به بدنه فرهنگ و تغییر مسیر آن شود.
هادی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید هادی حسینی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به حساسیت این استان به جهت هم مرز بودن با کشورهای همسایه و تعدد اقوام و ادیان مختلف، اظهار کرد: اقوام، ادیان و مذاهب این استان سالهاست که برادرانه در کنار هم زندگی کردند و باید کسی سکاندار عرصه فرهنگی این استان باشد که این فضای دوستانه را خدشه دار نکند.

وی با بیان اینکه فرهنگ صرف مباحث دینی نیست و خط، هنر و موسیقی هم جزء فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است که باید به آنها نیز توجه شود.

معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عرصه فرهنگ باید بدون توجه به گرایش های سیاسی اداره شود، نباید کشمش های سیاسی باعث آسیب به بدنه فرهنگ و تغییر مسیر آن شود.

حسینی با تأکید بر اینکه پیشینه و تاریخ و تمدن هر کشوری با فرهنگ آن کشور شناخته می شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه ایران بیش از هرزمانی نیازمند همراهی فرهنگ دوستان و هنرمندان است، همچنان که امروزه ایران با فرهنگ، پیشینه و اصالت فرهنگی در دنیا شناخته می شود، باید برای آیندگان نیز اندوخته های فرهنگی داشته باشیم که به آن افتخار کنند.

وی در پایان گفت: جامعه نیار به شادی دارد و موسیقی، آواز و شاد بودن هیچ مغایرتی با دین ندارد، برخی افکار ساخته و پرداخته ماست که می خواهیم بر جامعه تحمیل کنیم.

علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات 10 ساله حجت الاسلام محمدباقر کریمی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتصاب حجت الاسلام ناصر خدایاری را به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل تبریک گفت و خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگ سخت و پرمسأله است و در بیشتر مشکلات جامعه به دنبال راهکاری از جنس مباحث فرهنگی می گردیم که نشان دهنده حساسیت و اهمیت آن است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ناصر خدایاری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی معرفی شد./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات