۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۶۴۸۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

اعزام ۲۰۰۰ روحانی به مساجد آذربایجان غربی همزمان با ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی از اعزام ۲۰۰۰ روحانی و مبلغ دینی به مساجد شهری و روستای شهرستان های استان در ماه رمضان خبر داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فرارسیدن ماه میهمانی خدا، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برای بهره مندی هرچه بیشتر مردم استان از فضیلت های ماه مبارک رمضان اعزام روحانیان به مساجد شهری و روستایی مناطق مختلف استان را در دستور کار خود دارد.

وی افزود: همزمان با ماه رمضان دو هزار روحانی در مساجد مناطق مختلف استان به تبیین احکام اسلامی و دستورات دینی می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزاری محافل قرآنی اعم از تفسیر، ترجمه و جمع‌آوری قرآن، بیان معارف قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی و برپایی اردوهای فرهنگی ویژه جوانان و نوجوانان را از برنامه‌های جانبی مبلّغان در ماه رمضان برشمرد.

وی اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان روحانیان اعزامی در مناطق شهری و روستایی به ترویج احکام شرعی، مسائل اعتقادی، آگاهی بخشی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد، همچنین کاهش خشونت و مسائل خانوادگی از اولویت های مباحث تبلیغی آنها خواهد بود.

حجت‌الاسلام داداش زاده خاطرنشان کرد: در شهرستان های ارومیه و میاندوآب دو نفر از مفسران قرآنی اعزامی از قم به تفسیر آیات نورانی این کتاب آسمانی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به غبارروبی مساجد استان در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: غبارروبی و عطرافشانی دو هزار مسجد در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در دهه تکریم مساجد از سوی خادمان، هیئات امنای مساجد و مردم انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آیین غبارروبی مساجد هر شهرستان به شکل نمادین در یکی از مساجد با حضور مسؤولان آن شهرستان انجام می‌شود تصریح کرد: غبارروبی مساجد فعال ارومیه با حضور ۶۰۰ روحانی برای استقبال از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام داداش زاده گفت: در مراسم غبارروبی بر وضعیت بهداشتی، روشنایی، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، ایمنی، دستگاه اطفای حریق، در و پنجره مسجد، فاضلاب، وسایل مصرفی و داخلی ازجمله جانماز و مهر، کتابخانه، کفشداری‌ها و فرش‌ها، بهداشت آبدارخانه‌ها و مکان‌های پخت غذا و همچنین سلامت خادمان مساجد نظارت می شود./936/ت303/ب1

ارسال نظرات